lördag, september 23, 2006

Uppe med tuppen

Jaha.
Som vanligt då.
Uppe med tuppen.
Tro inte det är frivilligt...

2 små pojkar på tassande små fötter dök upp i sovrummet strax efter 6.
"Hej mamma, jag är vaken"
"Jag oxå"

Jaha, ja, jag med - NU...

As blöja var förresten torr idag IGEN, han plockade själv av den och sprang och hämtade pottan och fyllde pottan med "Lala kiss" som E säger.

Det är så de refererar till färger för tillfället:
Lala = gul
Po = röd
Dipsy = grön
Tinkywinky = blå

*gäsp*

2 kommentarer:

Prinsessmamman sa...

Usch, det låter som om de sett för mycket på Teletubbies! Jag har (av egoistiska skäl) berövat mina döttrar detta program och storasyster sa senast häromdagen när hon såg en dvd i en affär: "åh, den filmen vill jag ha... vad är det de heter?"

Jag tycker de är så vidriga!! =)

Tvillingmamma Lotta sa...

Hehe!

Jo, de är mer poppis hos de flesta barn än hos barnens föräldrar...

Min man avskyr dem, jag har lärt mej koppla bort dem så att jag kan sitta i samma rum som dem när de tittar på det! :-D