lördag, september 16, 2006

Lycka



Det blev alltså ett besök på Toys'R'us idag.
Parkeringen var nästan full, en jätteskylt berättade att det var lagerrensning med upp till 80% rabatt!
Rätt dag att försöka fynda en Tiger och Ior!

Pågarna tog barningången (rutschkanan), jag gick runtom med vagnen.
När de står längst uppe hör jag ett glädjetjut:
"Mamma, titta, Tiger!!!"
Och ja, där sitter han, ensam i en korg med skylten "kramdjursrea"!
Han är STOOOR!
Jag springer fram och hugger honom innan pågarna ens hunnit åka ned!

E strålar av lycka!
"Min tiger" säger han lyckligt och kramar honom hårt, hårt.

Okej, dags för Ior-jakt.
Jag hoppas på ännu en korg med kramdjursrea!
Långt borta ser jag något som liknar just det, överst sitter Ior!
Fort, fort, bort till Ior.
Han är inte på rea...
Men det är Nasse...

Det finns bara en enda Nasse kvar, ett enda kramdjur kvar till reapriset.
Jag lägger Nasse i vagnen hos pågarna, A tar honom och kramar honom hårt.
När Nasse kostar 100 kr och Ior kostar 499 kr tar man till alla fula tricks man kan...

A var överlycklig över sin Nasse:
"Mamma, jag älskar Nasse" sa han och gav honom en puss.

Mamma älskar sina pågar!

1 kommentar:

C sa...

Jag är övertygad om att pågarna älskar sin mamma!