fredag, september 15, 2006

Och med orden: "Du får en egen Tiger i morgon" i öronen somnade han...

De senaste kvällarnas läggningar har varit vidriga.
Vissa kvällar har det tagit 2 timmar.
Det började som vanligt även idag.

Jag hörde små tassande steg från deras rum, sedan ljudet av små händer mot leksaker.
Gick in och tog bort halva servisen från As säng, 2 fiskar och en husvagn och en gubbe från Es säng.
Gonatt!

"Mamma"
"Gå och lägg dig"
"Mamma"
"Vi har sagt gonatt"
"Mamma - han har min tiger"

*suck*

In i rummet, som vanligt ligger E i As säng, och A vill ligga ensam i sin säng.
Som vanligt har E lagt beslag på As tiger (Tiger i Nalle Puh, that is.).
Han tar tigern hela tiden, säkert 50 ggr om dagen, så fort han får en chans.
Ändå så var det han och jag som var i affären och köpte dem, det var han som valde Nalle Puh åt sig själv och Tiger åt A.
I mina ögon var det "fel" val så jag frågade särskilt: "ska verkligen du ha Puh?
Ska inte du ha Tiger?"
"Nej, jag ska ha Nalle Puh"
Okej, då.

E är förtvivlad när jag lägger över honom i hans egen säng och ännu mer förtvivlad över att jag tar Tiger och ger till A.
"men älskling, vill du ha en egen Tiger då?"
"Ja" *snyftigt*
"Men då ordnar vi det i morgon, då köper mamma en egen Tiger till dig"
"Tack, mamma" sa han, log och la sig tillrätta i sin säng, med Puh under armen.

Har man sagt A får man säga B:
"A, vill du oxå ha en ny i morgon?"
"Ja, mamma"
"Vem ska du ha, Puh?"
"A vill ha Ior"
"okej, då fixar vi det i morgon"
"Tack, mamma fixar" sa A och tog sin tiger i svansen och borrade ner sig i kudden.

2 minuter senare hördes de första snarkningarna från deras rum.
Där inne ligger de, med små leenden i mungipan, kramandes sina gosedjur och snarkar.

Undrar om deras första ord i morgon bitti blir: "Ska vi handla nu, mamma?"

Undrar om jag lagt grunden till en väldigt dyr sömnmetod?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart killen ska ha en tiger... Tänk om världen s alla problem var lika lättlösta. Hoppas han blir glad över sin tiger och att läggningen gå på ett kick imorgon!
Kramar

C sa...

Japp, jag är fullt övertygad om att det första han säger kommer bli...
NU! Åka handla NU!