tisdag, september 12, 2006

100 punkter onödigt vetande

Jag inspirerades av den funderande Tvillingmamman att skriva mina egna 100 punkter.
Här är de:

1. Jag är klumpig
2. Jag är mamma till enäggstvillingar
3. Jag tycker att mina barn är sötast i hela världen
4. Jag dricker inte kaffe
5. Jag hatar när det är rörigt hemma
6. Jag är den som rör till mest
7. Jag älskar popcorn
8. Jag hatar att komma för sent
9. Jag har gjort kejsarsnitt
10. Jag har fastnat i scrapträsket
11. Och älskar det
12. Jag har bott i USA
13. Jag är en kattmänniska
14. Men jag har dammråttor och några förskrämda akvariefiskar
15. Jag hatar spindlar
16. Jag är övertygad om att min våg jäklas med mig
17. Jag har aldrig insett det roliga med Stefan & Krister
18. Jag har varit lägerledare på en sommarkoloni
19. Och är därmed väldigt bra på att hitta på bus
20. Jag har varit smal en gång
21. Jag svär för mycket
22. Jag kan äta efterrätt till frukost
23. Jag kan vara lat
24. Jag tycker inte om besserwissrar
25. Jag är själv besserwisser
26. Jag har spelat volleyboll i ett amerikanskt ”korplag”
27. Jag har en samling av grisar
28. Jag kör bil för fort
29. Jag är allergisk mot förkylningar
30. Jag drabbas alltid av konstiga sjukdomar
31. Jag vill resa till den karibiska övärlden
32. Jag ljuger ibland
33. Jag avskyr att putsa fönster
34. Jag älskar böcker
35. Jag vill bo i ett eget, stort hus med stor trädgård
36. Jag är en hejare på att bygga med lego
37. Jag har snygg handstil
38. Jag har bott, inneboende, i ett rum stort som en klädkammare
39. Och hade plats för övernattningsgäster
40. Jag stavar aldrig fel
41. Jag blir stum i större folksamlingar
42. Jag tycker om att fotografera och är bra på det
43. Jag har aldrig varit bra på geografi
44. Men jag har ett jäkla lokalsinne
45. Jag har sett Dirty Dancing och Top Gun säkert 100 gånger
46. Jag har dålig karaktär när det gäller mat
47. Jag har ridit på en arbetarhäst
48. Jag kan inte spela några instrument
49. Jag kommer alltid ihåg vänners födelsedagar
50. Jag är allergisk mot efedrin
51. Jag tycker inte om fisk
52. Jag kan behålla en hemlis
53. Jag sover alltid på bussen
54. Jag är ärlig
55. Jag har varit uppe i Sears Tower när det fortfarande var världens högsta byggnad
56. Jag tittar för mycket på dataskärmen
57. Jag kan bygga invecklade BRIO-järnvägar
58. Jag är ambivalent
59. Jag har ledarskapsutbildning i ”överlevnad för barn”
60. Jag är ett kakmonster om det är rätt sorts kakor
61. Jag kan vara överlägsen
62. Jag har krockat när jag kört, när jag varit passagerare i bil och i buss
63. Jag fiser vid behov
64. Jag har gått upp 12 kilo på 12 dagar
65. Jag har flyttat 14 gånger i mitt liv
66. Jag blev aldrig vald sist på gympan
67. Jag är grym på att skjuta pil med blåsrör
68. Jag har haft ett extra ben i var fot
69. Jag har 157 akademiska poäng
70. Jag har gjort ett arbete om danska inslag i de skånska dialekterna
71. Jag skulle vilja bli mamma igen
72. Jag har inga problem med ormar
73. Jag klarar inte av hundar som slickar i ansiktet
74. Jag har haft rosa lugg
75. Jag har spelat fotboll i många år
76. Mina fötter sparkades sönder under dessa år
77. Jag sover dåligt och är oftast trött
78. Jag kan skriva utan att titta på tangentbordet
79. Jag har kräkts spaghetti genom näsan
80. Jag har åkt Greyhoundbuss genom nästan halva USA - ensam
81. Jag har varit med i mer än en teaterföreställning
82. Jag vill ha en dotter
83. Jag tror på ödet
84. Jag älskar julen
85. Jag läser lika bra upp och ner
86. Jag är en härmapa
87. Jag har inget emot att bli smutsig
88. Jag rapar bättre än många män
89. Jag hatar att komma för sent
90. Jag har sällan mer smink än mascara
91. Jag äter inte många grönsaker
92. Jag vägrar bada i bikini
93. Jag är halvsvensk, resten är finsk/tysk
94. Jag har varit på Silver Diner klädd i Lucialinne
95. Jag har flugit i en Cessna
96. men aldrig helikopter
97. Jag har skjutit med ett Mausergevär och var duktig på det
98. Jag är envis
99. Jag är en organisatör
100. Jag är jag

2 kommentarer:

C sa...

Va kul!
Det var massor på den listan som jag skulle kunna ha haft med också. Det är så roligt att läsa!

Anonym sa...

Vilke underbar lista du gjort Lotta.
Be inte om ursäkt det var inte dina kommentarer eller utspel som gjorde mig ledsen och det tror jag du vet!
Kram