tisdag, september 19, 2006

Liten ledsen A...

... lämnade jag på förskolan idag. :-(
Han ville inte dit idag, igår var första dagen på nya avdelningen så jag vet inte om det har med det att göra.
Jag fick bära honom halva vägen till dagis, och hålla E i handen samtidigt - det är tur man tränat lyft med större och större tvillingpojke i några år nu.

Väl inne ville han inte släppa mig, sa inte ett knyst, bara höll krampaktigt i mig och tittade på mig med stora ledsna ögon.
Fröken M tog honom när jag gick och han blev alldeles förtvivlad, han skrek, grät och sparkade och tårarna sprutade.
Jag grät när jag kom utanför dörren.

Det finns nog inget värre än att gå ifrån sina barn när de är så ledsna, alldeles förtvivlade - det skär i hjärtat på en.

Jag hoppas han får en bra dag ändå, jag ringde och kollade läget 15 minuter senare, då grät han inte längre, men satt bara tyst och vägrade äta frukost.

2 kommentarer:

C sa...

Stackarn, hur hade det gått under dagen?
Tinade han upp?
Usch va jobbigt. N var ju sånunder hela våren så jag vet vad du går igenom. Hoppas det släpper snart!
Kram

Tvillingmamma Lotta sa...

Jodå, det hade gått bra sen.
Men han var ledsen i morse igen.

kram