söndag, september 10, 2006

På tal om hajen och bläckfisken...

På tal om hajen och bläckfisken jag köpte åt pågarna på IKEA...
Det står om det HÄR.

Det blev slagsmål om hajen, ingen ville ha den jädrans bläckfisken...
Så när portarna öppnades dagen efter stod jag (och 30 andra) redo och folket rusade mot nummerlappsapparaten...
Trots att jag tog det lugnt blev jag bara nr 10, så man kan undra varför alla hade så brått...

Det blev min tur så småningom, jag stod där med min bläckfisk under armen.
Gick fram till tjejen i kassan och sa:

"Jo, jag var här igår och köpte varsitt gosedjur till mina tvillingar och det blev slagsmål om hajen..."
"Ja, det är väl klart" sa tjejen i kassan, "Det bara är så ibland att man vill ha samma saker!"
"Jag vet hur det är, jag är själv tvilling!"

Så det var utan krångel jag fick lämna tillbaka den stackars ouppskattade bläckfisken, och fick gå och köpa mig en haj till istället!

När de kom hem från dagis var det första de såg 2 st hajar som låg i vagnen och tittade på dem.
"JAAAA!"
"Tack, mamma, tack!"

Jag var bäst i hela världen i säkert en kvart!

1 kommentar:

C sa...

Flinar så igenkännande.
Här var det tröjor...