söndag, december 19, 2010

För säkerhets skull

Jag ligger i soffan med benen högt och vilar, som rekommenderat av doktorn.
Pågarna sitter i soffan bredvid och spelar Nintendo DSi.
Jag ber Emil hämta min godisskål i köket, vilket han gärna gör.
Jag fortsätter läsa min bok efter att ha tackat honom.

Plötsligt reser Emil sig igen, går ut på toaletten men kommer tillbaka igen, och säger: Nu vill jag borsta tänderna!
Jag: Men gör det då?
Emil: Tror du jag når upp till tandborsten eller?
Jag: Jaha,har jag satt upp dem, men ta pallen då.
Emil: Att jag aldrig tänkt på det!

Han fixar och borstar sina tänder och kommer sen tilbaka.
Emil: Mamma, vill du veta varför jag ville borsta mina tänder?
Jag: Ja, det vill jag faktiskt.
Emil: När jag var i köket tog jag en godisbit utan att du visste. Sen började det svida här (visar långt bak i munen). Så jag tror det var ett tandtroll.

5 kommentarer:

Linda Griffin sa...

haha åh vad goo han är :)

Karin sa...

Stackar'n, han kanske fick dåligt samvete för han nallade en godis av dig :P
Underbara barn =)
Kram

kattiiiiss sa...

Haha... ibland får man bita sig i tungan för att inte skratta

Kram

Veronica Tingvall sa...

Åh sötisen!!!

Min systerson försökte förklara för mig när han skulle sova att han visst kunde äta en clementin för den är nyttig så det finns inga troll i den:-)

Anonym sa...

*skrattarhärligt* Skön kille du har där =)

//Catarina
www.hjalpstickan.se
www.missfbk.bloggplatsen.se