fredag, december 03, 2010

Dag 04 - Mina föräldrar

Mamma och pappa.
Även kallade Herr Klant och Fru Fjant.

Ja, jag erkänner, av mig - i ett julrim för många år sen.
Men ack så sant.
Så går det när man flyttar ett vitrinskåp med glasen kvar i skåpet.
Kraset när skåpet välte framåt lär ha hörts i hela byn.

Så ja, som brorsan brukar säga: Vi barn hade liksom ingen chans!
Vi är lika hopplöst klantiga alla tre...

Tillbaks till mamma och pappa.
De bästa som finns!

Jag har ganska unga föräldrar, och det har jag alltid varit glad över, men särskilt som jag själv blir äldre.
Pappa fyllde ju nyss 60 i Egypten, han var 23 när jag föddes.
Mamma fyllde 54 i våras, hon var bara 17!

Bägge två finns där alltid när man behöver dem, ställer alltid upp för oss ungar i vått och torrt.
Mamma som är den första jag ringer när något hänt, eller när jag behöver råd, som alltid har tid för mig och mina pågar.
Pappa som satte sig i bilen och körde till Halmstad på studs och hämtade mig när det krisade - även om han först körde in i samma återvändsgränd från 3 olika håll! (förlåt, pappa, du vet att jag inte kan låta bli att skoja om just det!)

Jag älskar er, ni är de bästa som finns! ♥

Inga kommentarer: