torsdag, december 09, 2010

Dag 09 - Min bästa vän

Igår blev det inget inlägg, jag hade huset fullt med trevliga människor!
När alla gått hem och pojkarna kommit i säng var jag alldeles för trött för att blogga!

Men idag så!
Idag ska det handla om min bästa vän.
Jag har den stora lyckan att inte bara ha EN bästa vän - jag har två.
Två underbara vänner som jag älskar högt!

A lärde jag känna 1993 när vi hamnade i samma klass på folkhögskolan.
Några dagar efter att vi började skolan dog hennes bästa vän hemifrån och hon fick veta det per telefon, hon gick till lektionen ändå men bröt ihop och rusade ut ur klassrummet.
Jag följde efter henne ut för att se att hon var okej, och på den vägen är det.
Sedan dess har vi hållt ihop som ler och långhalm.

I samma klass gick S, vi blev roomies i storstan 1994 och delade en stor 3:a på Möllevången.
Hon hade en gammal kompis från hemorten som bodde i storstan och vi blev bjudna på fest dit, och med tiden umgicks vi mer och mer med L.
S flyttade till Norge och jag skaffade mig en egen liten lägenhet på Värnhem.
L och jag fortsatte vara vänner även utan S, och A flyttade till storstan hon med.

Och idag, många år senare, är de fortfarande mina allra bästa vänner - all for one, one for all!

Det är lite lustigt egentligen, för genom åren har det ofta varit just så, att jag haft två bästa vänner samtidigt.
Å och M genom gymnasiet och tiden efteråt.
A och K i USA.
A och S på folkhögskolan och året efteråt.
A och L förstås.
Och under högskolestudierna så var det L och L som jag umgicks med hela dagarna.

Fortfarande är de alla nära mig i hjärtat, även om avståndet på jorden är långt idag.

Inga kommentarer: