söndag, maj 17, 2009

17 maj 1997

Den 17 maj 1997 var det dags för tredje daten.
Fortfarande dubbeldejt!

Andra daten var lördagen innan, den 10 maj, då jag och A bjöd Fredrik och J på middag hemma hos mig.
Fredriks mamma ansåg att de inte kunde gå på middag utan att ha blommor med sig så hon köpte dem varsin buket med rosor att ta med sig till oss.
Mina rosor var inslagna i bröllopsannonserna och As bukett i dödsannonserna, det hade vi ganska så roligt åt den kvällen.
Både A och J skulle köra bil så det blev Fredrik och jag som stod för vinandet.
Det gick åt många flaskor av pappas hemgjorda rosévin!
Sååå gott!

Men nu var det alltså tredje daten.
Ännu en gång hemma hos mig, men nu var det dags att presentera dem för vännerna!
Älskade L som varit så nyfiken att hon höll på att spricka fick äntligen träffa Fredrik och J!
Hennes åsikt var högt värderad och vi blev tacksamma för godkännandet!

Där, den kvällen, sittandes i mormors gamla rutiga sticksiga soffa som jag fått ärva när jag flyttade hemifrån, fick jag min första kyss av Fredrik.
Komplett med fjärilar i magen och allt!

Jag minns den än.
Dina mjuka, vackra, fylliga läppar.
Hur snygg du var i din tajta t-shirt.
Ditt välstylade hår, ja, på den tiden hade du ju hår på hela huvudet!
Din mörka röst, dina gulliga "r".
Dina vackra händer med de långa "pianofingrarna".

Jag älskade dig då.
Jag älskar dig nu.

1 kommentar:

Milla sa...

Du skriver så bra!! Du uttrycker dig så vackert. Kram till dig!