lördag, maj 02, 2009

Tokig

Alltså jag blir tokig.
På ungarna.
Ibland.
Särskilt Emil.

Han sprang upp i förväg idag medan jag borstade Axels tänder.
När jag ska dra ner rullgardinen ser jag det.
Tre stora handavtryck på den ljusgröna tapeten, gjorda i olja.
(De får massage med olja på ryggen ibland, och den står i sovrummet.)

När vi skrev papprena på huset så ingår ju punkten att huset ska överlämnas i det skick det är den dagen.
Sedan dess har killarna smällt upp sovrumsdörren och gjort ett stort hål i väggen (som jag redan berättat om och visat de blivande ägarna).
Toaletten här uppe har gått sönder, vilket måste lösas.
Och nu tre stora feta handavtryck på väggen i sovrummet...

Han har erkänt att det var han, och sagt förlåt.
Vi har diskuterat och kommit fram till att hans sparade veckopengar på ca 100 kr får betala den nya tapeten jag måste sätta upp där.
Det är nämligen inte första gången han gär sånt här, så nu måste han få känna att det blir allvarliga konsekvenser om man förstör saker.

Nåja, på tal om tråkigheter så har Axel 39 graders feber.
Han har varit kass och hängig hela dagen, inte velat äta och klagat över ont i halsen.
Hoppas det inte är halsfluss han har, stackarn.
Och fy vad ledsen han kommer att bli i morgon, när det är kalas hos en dagiskompis och bara Emil kan gå.

5 kommentarer:

Gitte sa...

ja tokig blir man ofta....
Lilla A har inte ens fått ihop till ngn veckopeng,, pga att han är så otrevlig, skrikig, tjaffsig så då blir det inga pengar....
Och visst måste dom få konsekvenser av vad de gör...
Sköt om dig... och du det var ett tag sen som man fick höra ngn viktrapport och foto... kram gitte

Anonym sa...

Dessa härliga ungar, fniss.

Bra att han får ett kännbart straff, ibland är det enda sättet att få dom att förstå.

Kram på er.

Anonym sa...

Barn är barn.. kanske var det inte menat att förstöra tapeten?
Visst är barn uppspelta "gapiga o skrikiga", men ofta är det en produkt på vad vi själv skapat...
All stress som han har gått igenom ger sig säkert sina avtryck, som vuxna oftas ogillar...
Jag tror säkert att köparna tapetserar om själv, om du bara berättar vilket helvete ni går igenom just nu.
kram!

Anneli sa...

Ja ibland blir man TOKIG, och jag förstår att du är i upplösningstillstånd. Innan Du gör vid väggen, kolla om de nya ägarna har tänkt göra vid rummet, då kan du ge en slant, men slippa jobbet.
Jag håller med om att de ska känna av konsekvenserna när de gör saker som de vet att man inte får göra.

Stackars Emil, det är inte kul när de små liven är sjuka, hoppas han blir bättre snart!!

Sköt om er! Kram

Carina (62CarinaZ) sa...

Nästan som vi råkade ut för här hemma för ett par dagar sen.....Romeo vår minsta lite över 2år hittade en tuschpenna(som jag hde andvänt) hittar han sittande på vårt nyslipade gamla parkettgolv och ritar...tittar sen vidare i huset på väggen i karmen ut till terassen på alla fem vita stolpar som håller upp taket på terassen.
Sån tur är ska vi ju bygga om terassen på onsdag och det på golvet gick bort trots allt. Romeo blev verkligen medveten om att vi var arga.
Kram