torsdag, november 05, 2009

Hemma

Jag är hemma nu.
Orkar inte gå till jobb, klarar inte av det just nu.

Räknade fel på dagarna och trodde att jag skulle klara veckan utan sjukskrivning genom att ta semester på fredag, därför ringde jag ju inte till vårdcentralen i början av veckan.
Insåg igår att jag tänkt fel och ringde dem, pratade med en jättetrevlig kvinna som sa att tyvärr var de bokningsbara tiderna slut, men jag skulle ringa idag kl 8 så skulle de hjälpa mig.
Ringde kl 8 och kom fram efter lång kö.

En annan kvinna svarade.
Sa att jag ville ha en läkartid och fick förklara varför.
Men då ska du väl prata med psykolog?
Nej, jag vill ha en läkartid.
Men det är väl bättre du pratar med psykolog?
Nej, jag har gjort det tillräckligt, det är inte det jag behöver nu, jag vill ha en läkartid för jag är hemma och behöver ett läkarintyg.
Ja, men det är inte säkert att jag kan hitta en tid till dig, det är influensatider nu och folk ska vaccineras och allt.
Jaha, men jag vill ha en läkartid.
Ja, för vi har ju två psykologer.
Jag vill inte ha nån psykolog, jag har en psykolog redan, en annan än er. Jag vill ha en läkartid, jag behöver ju ett läkarintyg från och med idag.
Ja, men det är ju inte säkert att du kan få det.
Nej, men jag vill träffa en läkare.
Jaha, ja din läkare är inte här idag.
Nej, jag förstår att jag inte kan räkna med det, jag kan träffa vem som helst av läkarna.
Kan du inte ta semester istället eller kompledigt?
Nej, det kan jag inte, jag vill ha en läkartid!
Jaha, ja, du kan få en tid kl 14.15.
TACK!

Kärring...

Tack och lov var läkaren en mer förstående människa.
Det var för övrigt samma läkare som opererade ut pinnen ur Emils hals och som klistrade ihop Axels ögonbryn, så vi hade träffats förut.
Han tog i hand och frågade hur det var med mig, sen stortjöt jag.
Han frågade om vi fortfarande inte fått något mer svar på obduktionen och sa att han förstod att det varit extra jobbigt just att inte veta VARFÖR och sa sen att det i ungefär 90% av de här ouppklarade dödsfallen handlar om arytmi i hjärtat, att hjärtats rytm rubbats och att allt bara "stängs av" då.
Det verkar vara den troligaste orsaken, men man undrar ju ändå varför.

Han sjukskrev mig till den 16:e så det känns så himla skönt att veta att jag har fått lite andrum.
Nu är jag "ledig" över årsdagen, och över Fredriks födelsedag nästa lördag.
Slipper kämpa för att hålla uppe fasaden, hinner andas.
Tack.

17 kommentarer:

Jemppa sa...

Hej!
Jag vill bara säga att jag kommer tänka på dig imorgon och sända tusen styrkekramar. En skittuff dag och tid framöver säkert och det är superbra att du är sjukskriven. Jag läser din blogg och har bara skrivit någon gång på kommentarer men vill ändå bara att du ska veta att folk över hela Sverige tänker på dig. Kram Jenny

Asksvart sa...

Hej där!!!

Usch vilka hemska människor det finns, och tyvärr verkar dom dyka upp när man som minst orkar med dom.
Tänker på er!!!

/ elin

Anonym sa...

Kram

C. Tvillingmamma sa...

Tänker på dig!!!

Fialia sa...

Vad skönt för dig Lotta, tur att läkaren var mer förstående än idioten i receptionen.
Skönt att du får vara hemma och bara vara. Jag tänker på dig!

Stor kram!

kattiiiiss sa...

KRAMAR

syster A sa...

Styrkekramar till dig. Ta nu hand om dig. En del människor är verkligen på fel plats. Hoppas du kan njuta av en kopp te och någon bra bok eller tidning och bara vara. Och få vara ledsen som det passar dig utan att behöva ta hänsyn till jobb och annat.

KRAM Andrea

Jonna sa...

Älskade vän!
Ta hand om dig nu och killarna.

Kram

annmari sa...

Tänker på dig.
kram annmari

Nemi sa...

Skönt att du får lite andrum. Tänker på dig!

Kramar i massor, N

Nettan sa...

Lotta, jag tänker på dig och pojkarna! Imorgon tänder vi ljus för Fredrik. Ring om du vill göra något tillsammans med grabbarna!

Kram

Gitte sa...

Kramar o tankar till dig ännu mer idag än andra dagar....kram kram

Linda/Gulligullan sa...

Åh Lotta, alla mina tankar är med dig och pojkarna idag! ♥

Liv sa...

Hej Lotta!
Jag har hittat hit via Scrappiz och har tittat in några gånger utan att lämna ett fotavtryck. Har berörts enormt av vad du och pojkarna varit tvingade att gå igenom det sista året och har gråtit med er många gånger. Har svårt att finna ord för vad jag vill förmedla med min kommentar idag och vet att inget kan ge er ert liv med Fredrik tillbaka. Vill bara skicka så mycket styrka jag kan! Kram

Johanna sa...

Tänker på dig och dina fina pojkar. Många många kramar från mig

Malin sa...

Sönt för dig o pojkarna, då får ni ta hand om varandra nu...en styrkekram från Mig o Casper.

Soulsister sa...

Ja vad säger man mer än att jag tänker på dig och skickar en bunt styrkekramar till dig och dina pågar.