lördag, november 14, 2009

Grattis på födelsedagen, älskling!

Idag skulle du blivit 36 år gammal.
Istället firar vi för andra gången din födelsedag utan dig.
Det är inte mer verkligt den här gången.
Att du är borta.

Pågarna och jag träffade din pappa vid din grav idag, han sa detsamma, att det fortfarande inte går att förstå.
Förstå att du är död.
Att du är borta.

Idag är det din dag.
Även om vi får fira dig vid din grav.
Pågarna och jag valde varsin blomma som bands vackert med grönt åt dig.
Vi satte dem vid dina andra blommor.

Såg du oss?
Såg du pojkarna säga "Grattis pappa!" och släppa sina ballonger (med teckningar) till dig?
Såg du dem?

Ser du att vi älskar dig?
Att vi saknar dig?

De här är för dig, några av dina favoriter.
Jag lyssnar på dem och tänker på dig.
Kommer du ihåg hur du sjöng Delilah för mig där på första SommarRocken vi var på?
Hur du svängde loss till Tom Jones på vår bröllopsfest - och visade alla vilken kung du var på dans!
Alla gånger du sjungit Tom Jones med några öl innanför skjortan?

Grattis på födelsedagen, min älskling. ♥





4 kommentarer:

Syrran sa...

Grattis Fredrik! Ett ljus brinner här hemma för honom, på minnesplatsen med två fina foton (lånade från bloggen, hoppas det är ok).

Tvillingmamma Lotta sa...

Inte behöver du låna från bloggen, jag kan skicka originalen på mailen!
Vilka är det?

Syrran sa...

Den med "cowboyhatt" och den där han har dosan i handen och solglasögon. Dom är så fina! Tack!

Anonym sa...

Jag tänkte på Fredrik imorse, när jag tände mitt ljus för honom. Jag tänkte även på dig och pojkarna, på hur orättvist det är att ni inte får ha Fredrik hos er.

KRAM