söndag, november 01, 2009

Underbar höstskog

Idag var det dags för SkogsMulle igen.
Den här gången var vi i "vår" skog, Bokskogen i Torup.



Först gick vi Hitta Vilse-stigen och pojkarna visade att de vet vad man ska göra om man går vilse i skogen. *stolt*


Axel kramar ett träd.


Emil har gjort ett stopp-tecken.

Sedan var det dags för det bästa på SkogsMulledagarna; äta matsäcken.



Och sedan avslutade vi med att leka på Äventyrsbanan.



På vägen hem var jag tvungen att fota lite, man håller på att smälla av så vacker skogen är i sin höstskrud!




Igår var det minnesgudstjänst i kyrkan.
Namnet på alla de som dött under det år som gått läses upp i kyrkan och ett ljus tänds för varje namn.
Innan gudstjänsten började gick vi fram och tände varsitt eget ljus åt Fredrik, pojkarna är så duktiga, de har ju gjort det några gånger nu och klarar själva av att tända ljusen.

Pojkarna satt så fint och var så duktiga.
Jag grät flera gånger av prästens ord som handlade om de som fattas oss, men som är närvarande i våra hjärtan och i våra tankar.
Sen var det dags, de släckte ner belysningen i kyrkan och kyrkvärdarna tände varsitt ljus.
Jag tog pojkarna i handen och höll andan.
Jag visste ju att Fredriks namn skulle läsas upp bland de första eftersom de börjar med oktober månad och sen läser namnen i kronologisk ordning.
Fast jag visste att det skulle komma så kom det som en chock när prästen sa hans namn, jag slöt mina ögon av smärtan och jag missade att se när de tände hans ljus.
Två minuter senare läste prästen fortfarande upp namn och ljus tändes, och när jag tittade på Emil som lutade sig mot mig såg jag att han somnat!
Där satt han sen så fridfullt och sov resten av tiden.

Sen var det Halloweenfest hemma hos oss.
Pågarna ville ha fest och klä ut sig till läskiga monster och jag ville inte vara ensam efter gudstjänsten så vi slog två flugor i en smäll.
Maten hade jag lagat tidigare på dagen så det vara bara att värma.
Tack för sällskapet, kära vänner!

6 kommentarer:

Linda/Gulligullan sa...

Så otroligt fina bilder du tagit! Jag ser fram emot att se dem scrappade :)

Många varma kramar till dig! ♥

Lina sa...

Tack för en trevlig kväll!

Pia sa...

Åh, vilka vackra höstbilder!!

Och duktiga grabbar som lärt sig hur man hittar vilse!

Kram!

Nemi sa...

Åh, dessa ljuvliga bokskogar!!!

Duktiga killar!

Massor med kramar, N

EN INREDOHOLIC sa...

Ska bli så roligt att ses ikväll! KRAM KRAM
Jannice

Inger sa...

Duktiga killar, jag tycker att Mulleskolan är så himla bra.
Vilken underbar höst ni har forfarande, här är nästan alla blad redan nere på backen så det är bara mörkt o trist här. Älskar verkligen hösten o alla dess ljuvliga färger.
Skönt att du har så goa underbara vänner som stöttar dig Lotta. Och skönt att helgen blevså fin. Inget roligt att höra namnet läsas upp..det är ju så fel =(
Kan inte förstå att det snart har gått ett helt år.
Jättekramar till dig o pågarna.
P.S. Du är jättefin i din nya frisyr och färg, alltid är du fin kära Lotta. D.S