söndag, november 22, 2009

Ur barnamun...

Pågarna har sagt så mycket roligt de sista dagarna, ni som "facebookar" har redan hört det, men jag vill skriva ner det här med.

Emil har ju varit hemma hela veckan med konstig feber, och så här sa han i fredags när jag tyckte att vi skulle äta lunch innan vi gick upp och lekte på hans rum:
"Mamma, du får sparken!"

Några av Axels första ord i går morse var de här:
"Jag ÄLSKAR lördagar, man behöver inte gå till dagis och kan sitta naken och spela tv-spel ända till kvällen!"
(20 min senare hade han tröttnat på tv-spelet!)

De tog på sig kläder så småningom, och vi tog en promenad.
Som vanligt innehöll promenaden en massa långa viktiga diskussioner och så här sa Axel (väldigt bestämt) efter att jag sagt att Batman inte har vingar utan att det är hans mantel som ser ut så:
"När jag är vuxen och är Batman så ska vi nog se om jag har vingar eller mantel så ska du se vem som har rätt!"

Emil ska förresten bli "Dass Owejder" när han blir vuxen... (Darth Vader) "Alla superhjältars tränare" ska visst träna honom och Axel. ;-)

Och vid middagen efter upprepade tillsägningar efter upprepade rapningar sa Axel:
"Mamma, vi kan faktiskt inte sluta rapa, vi är alldeles fulla med rapighet. Ska vi sluta måste vi nog till doktorn så dom får operera ut all äcklighet ur oss."

♥ Tack mina underbara barn för att ni förgyller mina dagar på det här viset! ♥

8 kommentarer:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad härliga komentarer det komm från dessa små underverk.
Skratta gott när man läser detta.

Kram

Morfen sa...

Vilka härliga kommentarer och fundering!! :D

Anonym sa...

Ja, vilka kommentarer det kan komma från barn.

Catarina

Lena sa...

UNDERBART !!!!!

Gitte sa...

Barn är fantastiska... spar dom i en liten ask o läs upp när dom gifter sig...vetja.

Gitte sa...

Ha ha jag menar ju naturligtvis inte att du ska spara barnen i en liten ask...

Johanna sa...

Underbart :-) Barns kommentarer är så självklara vilket gör det så otroligt gulligt!!!

Ha en bra vecka

Kram Johanna

Gnillib sa...

:-D Störtskönt! (ja, det här är min första kommentar hos dig. Jag heter egentligen Maria och har en son som är två år. Jag tycker om att scrappa och laga mat, och din blogg är jättefin!)