fredag, november 13, 2009

Personal Shopper

Jepp, Personal Shopper.
Love it!

När jag fyllde år i september fick jag ett presentkort på Nova Lund, med förslaget att jag skulle använda det till en Personal Shopper.
Helgerna var fullbokade året ut, men eftersom jag slutar tidigt på onsdagar så bokade jag en onsdagseftermiddag, och i onsdags var det alltså dags.

Först träffas man vid ett fik och tar en kopp kaffe/te och pratar om vad man har för stil, och vad man eventuellt är ute efter.
Sen går man in i en passande affär.
Jag var ute efter en basgarderob, jag hade ju i princip ingenting mer än 2 par jens och 1 långärmad tröja som passar.
Alla mina gamla höst- och vinterkläder är ju bortskänkta eftersom de inte passar mig längre...

Min första affär var Malmströms/Camilla och här stannade vi lääänge!
Jag ställde mig i provrummet och blev servererad det ena plagget efter det andra, en del gillade jag inte men det allra mesta var bara sååå snyggt!
Det blev en rejäl hög med kläder som lades undan när vi gick därifrån!

Sen var vi på en affär som inte hade något i min smak, eller passform, eller prisklass, så där stannade vi inte länge.
Nästa stopp var Benetton och där fanns också en hel del godbitar i läckra färger.
Bland annat provade jag en jättesnygg stickad turkos klänning.

Sista stoppet var Kapp-Ahl eftersom jag hade gamla presentkort härifrån.
Tyvärr rann tiden ut här så hon hann bara plocka fram några enstaka plagg åt mig.
Men jag plockade själv på mig några underkläder, och så tog jag några vantar och strumpor åt pojkarna i förbifarten.
Väl i kön fick jag syn på en sån där pälsväst som alla har nuförtiden, till halva reapriset och i bra storlek - ut ur kön och rycka åt mig västen, ställa mig sist i kön igen.
Nu betalar tjejen framför mig sina grejer och jag ser att hon har en dösnygg mockajacka, som oxå den är till halva rea-priset!
Ut ur kön igen, hitta jacka i rätt storlek och prova - jajamen, en jacka blir det också!
Sist i kön ännu en gång...

Sen gick jag tillbaka till Camilla och valde ut de plagg jag skulle köpa - egentligen hade jag lätt kunnat köpa allt vi la undan, men det blev tillräckligt dyrt med bara hälften...
Jag spräckte min budget rejält - men jisses så snygga stövlarna för 1700 kr var!
Med budgeten redan överskriden gick jag tillbaka till Benettons med, och nöjde mig med att köpa den underbara lila polo-slipovern - den var för snygg för att inte köpa, och finns i grått med så det blir en sån med lite senare tror jag!

Totalt (innan rabatter och presentkort) slutade mitt lilla äventyr på 6.600 kr, men det var det värt!



Här finns 1 par stövlar, 1 mockajacka, 1 pälsväst, 2 tunikor, 1 långärmad tröja, 2 linnen, 1 par svarta jeans, 1 kofta, 1 slipover, 1 kjol, 1 sjal, 1 bh, 3 par trosor, 1 halsband (+ 6 par vantar och 3 par strumpor till pojkarna).


Pälsväst och stövlar (modell: Axel)


Pälsväst och stövlar bakifrån (modell: Axel)


Mockajacka (modell: Emil)

Har DU provat en Personal Shopper?
Inte?
Unna dig det, önska dig presentkort till jul och födelsedagen - det är värt varenda krona!

8 kommentarer:

Anonym sa...

du menar väll malmströms /camilla och inte nordströms

Linda/Gulligullan sa...

Åh vad skojigt!! Vilken lyx att ha en egen personal shopper som bara plockar ut snygga kläder åt en :) Vad kostar det?

Chris_P sa...

inte för jag känner dig mer än att jag följt din blogg nu under ett år - det här var du väl värd! Vad härligt med en sån shoppingdag och med massor med nya kläder!

Pernilla sa...

Men oj, det där lät ju hur kul som helst! Jag som sällan shoppar till mig själv utan bara till barnen hade nog behövt en sådan som hindrar mig från att handla till barnen, haha!

Tvillingmamma Lotta sa...

Oops, självklart menar jag Malmströms!

Linda: 1 1/2 timme kostar 800. Finns även 2 tim och 15 min för 1100. På Nova Lund, andra ställen vet jag inget om.

syster A sa...

Låter helt fantastiskt underbart!!!

Pia sa...

Men DU - PRECIS det där skulle ju jag behöva :-O !! Fast kanske lite svårt att hitta en Personal Shopper i lilla Kiruna ;-)

Du verkar ha haft en otroligt rolig em - och vilka kap du gjorde =)

Linda/Gulligullan sa...

Tack för priserna Lotta, vilken toppengrej :) Det skall jag skriva upp i önskelistan!