måndag, augusti 28, 2006

"terapi"

Även om det är vila jag behöver så är det ju inte kroppsvila först och främst, utan mer sinnesro.

Så i morse gick jag först och lämnade pojkarna på dagis, sen hem och åt frukost och sen satte jag mig i bilen och körde ut till Bokskogen!
Parkerade bilen vid ett ställe med motionsslingor och sen gick jag in i den vackra bokskogen.
En liten bit in i skogen stod jag plötsligt öga mot öga med en hjort - hon stod bara 3 meter ifrån mig!
Jag ville inte skrämma henne så jag tog inte kort på henne och efter att vi tittat på varann nån minut så kom en person bakom mig på stigen och skrämde bort henne.

Det var så skönt att gå där, ensam men ändå inte ensam, eftersom det var många motionärer (pensionärer) ute på samma slingor.
Jag stannade till då och då för att fotografera där det var extra vackert - de foton man ofta inte har ro till att ta när pågarna är med!

Inga kommentarer: