tisdag, december 29, 2009

Snart slut

Ett alldeles för jäkligt år är snart slut.
Värsta jävla pisseåret i mitt liv.
Med start november 2008.
Men nu är det snart slut, det här helvetesåret.
Det tackar jag för.

För varje vecka i min sorgbearbetning känns det lite lättare.
Det här kommer att bli bra, jag fixar äntligen den här bearbetningen, det här ger mig mer än alla psykologer jag pratat med.
Äntligen får jag redskapen att bearbeta sorgen med, att bearbeta vår relation, att bearbeta alla känslor - bra som dåliga.
Inte bara någon som lyssnar på mig när jag inte vet vad jag ska säga.

Jag har levt i en mardröm som vägrat ta slut.
Jag har fått känna vad verklig smärta är, fått veta hur döden kan krossa ens liv, ens hjärta, ens drömmar, hela ens existens.
Jag har tagit mig igenom ett helvete.
Och ja, det är just så, jag har tagit mig igenom helvetet.
Har tagit mig igenom.
Snart.

Jag börjar försiktigt se framåt, börjar försiktigt se fram emot ett nytt år.
Försöker försiktigt leva istället för att bara överleva.

9 kommentarer:

Cathrin sa...

Halloj!
Ingen kan förstå det h-vete du går igenom om man inte gjort det själv kan jag tro, men jag gillar din sista mening i inlägget, härligt tjejen.

Önskar dej ett Bättre Nytt År.
Kram från Cathrin

Anneli sa...

Önskar dig av hela mitt hjärta ett Gott Nytt 2010, med mer LYCKA, ett år med mindre sorg! Tänker på dig! Kram

Tina - alskadebarn.se sa...

Mina allra varmaste av Kramar & Lyckönskningar inför detta, nya!!

a sa...

Nästa år kan väl bara bli till det bättre för er får man hoppas. Fortsätt kämpa på. Gott Nytt År

Nemi sa...

Massor med kramar till dig vackra, underbara, starka, fina Lotta!!!

Anonym sa...

Vad GLAD jag blir att du vill börja leva. Det är du värd.

PUSS

Anonym sa...

Du är fantastisk som tagit dig igenom detta svåra år och som på egen hand funnits där för dina pojkar! Har följt din blogg ett bra tag men aldrig lämnat någon kommentar. Jag vill nu önska dig all lycka det nya året! Vi är många som tänker på dig Lotta!

DesignAnnique sa...

*kramar om*

Det är ett stort steg att börja leva istället för att bara överleva. Med förhoppning om att 2010 kommer bli ett mycket bättre år önskar jag dig och pojkarna Gott Nytt År!

Fialia sa...

Usch jag lider med dig. Men det känns också så skönt att läsa att det känns som om det vänt lite, lite grann. Jag önskar dig ett riktigt fint 2010! Kram! ♥