fredag, december 11, 2009

Studentbal

Ja, den var inte igår i alla fall...
Däremot så plockade jag fram fotona därifrån idag.
Studentbal 1992.
Förfest i Häljarp hos en av mina bästa vänner.
Sen bal på Grand Hotel i Lund.
Fint värre.

Både mamma och mormor har alltid varit flinka med nål och tråd (mamma sydde ju min brudklänning med nästan exakt 10 år senare) så det blev en hemmasydd balklänning i egenvalt tyg.
De flesta andra kom i pastelliga färger, men det har ju aldrig varit jag...
Min date var inte en pojkvän, utan en vän sedan barnsben som så snällt ställde upp som min baldate.
Du känner väl igen honom på håret, Grebbla?! ;-)

Så, vad tycker ni?







Varför jag plockade fram fotona?
Jo, klänningen finns kvar, och mamma hade tydligen berättat om den för en kollega vars dotter ska på bal och behöver en klänning.
Frågan är om hon vill ha en snart 20 år gammal klänning - dock bara använd en gång och som hängt skyddad sen dess.
Så det behövdes foton på klänningen, och de jag tog på klänningen hängandes på sin galge blev inte bra.
Och även om klänningen kanske är i rätt storlek (stl 42) så vågar jag INTE prova den!
Inte när jag har sett de här fotona...

7 kommentarer:

Soulsister sa...

Så fin du e! Tycker visst du ska våga prova den! Storlekarna var annorlunda förr :)

KRAM

Gitte sa...

Klart du ska prova den!!!!!

Mikaela H B sa...

Vad fina ni var! Kul att kolla på gamla bilder. :)

Bikka sa...

Vilken vacker klänning!

kattiiiiss sa...

Vad snygg du var, det är du fortfarande!
Testa vet jag!

KRAM

Nemi sa...

Åh, så vacker! Kul att få se!

Kramar, N

Ulrica sa...

Jag hade en väldigt lika klänning till möstret, min mamma sydde den till när jag gick på 9ornas vårbal -97! Min är mörkt mossgrön och också bara använd en gång.