tisdag, december 01, 2009

Tillbaka...

i internetvärlden.
Äntligen.
Mitt mobila bredband har bråkat med mig hela sista veckan så jag har haft väldigt begränsad internetåtkomst.
Men efter typ 17 samtal till Glocalnet och slutligen en nedladdning av ny programvara (varför kläcker de inte ur sig sånt med en gång?) så verkar det fungera normalt igen!
Men ja, jag längtar efter att ComHem anslutit det sista här så att jag kan komma igång med mitt riktiga bredband snart!
Vi har ju numera blivit ComHem-hus med 3 hål i väggen!

I lördags var vi i hemorten och firade lilla pappsen.
I år blev det det lilla firandet, nästa år nollar han och vi firar på varmare breddgrader - DET är något jag längtar efter redan!
Både syrran och brorsan var där med sina barn så det var full rulle på de 5 kusinerna...
Mitt i tog brorsan, mamma och jag ett välbehövt brejk och delade på barnen så att några tog en promenad med oss och några stannade hemma med syrran och morfar.

Jag blev ju tillfrågad för ett tag sen om jag ville göra 10 julkort till ett företag och Å som frågade bor i hemorten så jag hade korten med mig och hade därmed en orsak att ta den där promenaden.
Medan jag lämnade korten rastade ungarna av sig på en lekplats så alla var nöjda!
Det var så kul att se Å igen, det var några år sen sist, närmare bestämt när Fredrik, jag och pågarna fortfarande bodde i mitt föräldrahem.
Vi har mycket historia, genom gymnasieåren var vi som ler och långhalm, jag och Å och en tjej till - som de 3 musketörerna!
Så mycket roligt vi haft!

Jag tänker tillbaka på åren då Strandpaviljongen fortfarande var ett diskotek - innan det brann ner och återuppbyggdes, och innan det blev tillhåll för den välkända Citadellkliniken och dess plastikkirurger.
Shit, vad mycket roligt vi haft där!
Det blev aldrig detsamma igen efter återuppbyggnaden, jag undrar varför egentligen?
Jag minns än chocken när jag fick tidningsurklippet i brevlådan i USA, tänk att man kan bli så ledsen över en nerbrunnen byggnad!

1 kommentar:

Gitte sa...

Jag vet hur det känns att sörja en byggnad.....
Minns så väl när mannen o jag på vår 1 årsdag återvände till spanien där vi träffades. ALLA sa att vårt ställe, där det sa klick var borta... men vi ville inte tro på dom. Och helt paffa när, vi såg att där vårt favorit disco legat var bara ett stort hål o en grävskopa...... det kändes...