söndag, december 27, 2009

Pusta ut

Ja, nu kan man börja pusta ut igen.
Julen är slut, lugnet börjar lägga sig hemma igen.
Vi har tagit oss igenom ännu en jul utan Fredrik.

Julafton firades på hemorten med Fredriks familj, vi var där efter Kalle Anka.
Förmiddagen var lite jobbig dock, då vi satt hemma själva, och väntade på att det skulle bli dags att ge sig av.
Lite för mycket tid att tänka...

Men resten av julafton blev okej, fullt hus hos Fredriks syster, en massa god mat och en massa julklappar åt barnen.
När alla klappar var utdelade och öppnade sa Emil: "Nu ska jag krama alla och säga tack för julklapparna!"
VA?!
Emil som aldrig vill krama nån annan än mig!
Axel gjorde detsamma, vilka gullungar jag har!
*stolt*

På juldagen körde vi hemåt mot gamla hemorten, till mina föräldrar.
Julmat igen, vilket slutade med rejäl dumping och sängläge för min del.
Jag gillar ju inte julmat och då äter jag för lite mat, men för mycket julgodis...
Det blev julklapar igen till pågarnas stora lycka.
Vi stannade över natten allihop, även om Axel på kvvällen kom och gav mig min väska och sa: "Jag tycker att du ska sova här noll nätter, mamma!"

Annandagen inleddes med ett besök på Center Syd av mama och mig.
Äntligen hittade jag något att ha på mig på nyår!
Den perfekta blusen och roliga smycken till, perfekt!
Vi kom tidigt så det var inte så mycket folk, värre var det när vi skulle hem...

Sen körde jag hemåt igen, utan pågarna som stannade en natt till.
Jätteskönt att få en ensam kväll hemma, med lite lugn och ro!
Även om man saknar dem ganska så snart igen...

Idag blev det ett besök på IKEA trots rean och allt folk där.
Jag började rensa pågarnas rum på gamla leksaker men insåg att jag inte skulle få ordning på deras rum utan att köpa fler backar åt ders leksaker!
Så det blev en snabbvisit, 4 stora backar och en liten inhandlades snabt, smidigt och smärtfritt!
Peace of cake!
Nu är Axels rum klart, och Emils nästan klart - underbart...
Det märktes verkligen att det varit oordning för de blev överlyckliga över vissa leksaker: "Åååh, tack, mamma, var har du hittat den?!"

1 kommentar:

Christina / Synål / Stina sa...

många tankar har gått tll dig och din familj i dessa dagar.Vad skönt att det löste sig för dig.
Visst är det kul att städa nä man hittar ny "gammla" leksaker.
HA det så gott dom sista dagarana på detta år.
KRAM