tisdag, januari 06, 2009

2 månaders saknad

Idag har det gått två månader av:
Sorg.
Saknad.
Tårar.
Frågor.
Tomhet.
Förvirring.
Kaos.
Längtan.
Rädsla.
Förtvivlan.
Smärta.

2 månader sedan Fredrik dog.
Ett ögonblick och en evighet.
Kvar finns bara vi och tomheten.

Vi var på kyrkogården idag igen, och gjorde fint, tände varsitt ljus och pratade lite med Fredrik.



Jag bröt av knopparna på de slokande gula rosorna och la på marken istället som vi gjort med de röda rosorna vi gav Fredrik vid gravsättningen, de röda rosorna är lika fina än trots att de varit där sedan den 16/12.



Sen begav vi oss hemåt igen och medan jag röjde och städade hade pågarna roligt...





Jag kan ju berätta att jag inte fått bort all färg än så jag undrar hur fina de är när de ska till förskolan i morgon?
Jag får väl gnugga lite till på dem...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder på blommorna vid graven, måste vara skönt att kunna åka dit, kan tänka att du känner dig närmare Fredrik där han vilar.
Förstår att tomheten finns kvar, han kommer fattas er under lång tid!!
Hoppas att du nu får proffesionell hjälp att komma igenom den svåra tid som ni kommer ha ett tag till, hoppas också barnen får hjälp, så det inte kommer senare i deras liv då allt rasar för dem. Önskar jag kunde göra något för dig!!! Lider med dig!! Ta väl hand om dig och gossarna!! Varma hälsningar

Anonym sa...

Beklagar din och sönernas förlust av er fantastiske Fredrik och pappa.

Jag kan aldrig förstå din sorg, men jag kan försöka. Den sorgen du och dina fina pojkar bär på måste vara fruktansvärt tung.

Man önskar ofta som medmänniska att man kan göra något för att hjälpa, men i denna situation är det svårt... svårt för dig menar jag. Det enda du vill är ju att Fredrik ska komma tillbaka...

Vill med dessa orden bara säga att jag tänker på dig och dina pojkar.

Stor kram Johanna (en annan bloggare ute i cyber)

Anonym sa...

Man önskar att man hade ett trollspö att svinga så att din älskade Fredrik kom tillbaks och att allt blev som vanligt igen. *kram*
Vilka busungar förresten. :) Smör, olja eller en fet hudkräm brukar vara bra för att få bort sån färg i ansiktet.. om det är typ tuschpennefärg. Kram!

Anonym sa...

Önskar att det skulle finnas nåt bra att säga men det gör det inte mer än att jag tänker på ofta på dig och dina fina grabbar....
kramis/LenaS

Nemi sa...

Åh, vilka stiliga pojkar!!! ;-)

Så fint det var med blommorna vid graven!

Sänder en stor bunt med varma kramar!

Anonym sa...

Kramar till dig!

Helt ofattbart vilken tuff tid du tvingas gå igenom nu. Hoppas du får avlastning, stöttning och all tänkbar hjälp och stöd som man bara kan få från dina nära samt sjukvården.

Killarna är så otroligt fina Lotta!

Kramar Eva (Gbg-tjej)