torsdag, januari 22, 2009

Dagens foto - dag 22

Är det födelsedag så får man ju har varsin dagens bild, eller hur?

Först ut är Emil, som genast satte sig och började pyssla lite med den fina pysselboken han fick av underbara Nemi och hennes familj (ja, Axel fick förstås oxå en pysselbok).
Jag gillar särskilt hur tungan hjälper till att placera klistermärket rätt!



Sen kommer Axel, totalt fokuserad och helt omedveten om kameran.
Axel fick bla en detektivväska av mig i födelsedagspresent och han älskar den.
Mamma, jag är en "Eckletiv" säger han och gå runt i de tjusiga brillorna och spanar efter tjuvar!
Just här skriver han i sin "detektivdator".

3 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Vilka härliga och goa ungar!
Söt pysslare och söt liten elecktiv hihi.

Saknar er och tänker på er
Vi får snart träffas
KRAM

Nemi sa...

Vilka söta och stora 5-åringar! Roligt att få se på bild att presenten kom till nytta. Klart att en pysselmammas små älsklingar ska få pysselböcker! ;-)

Kramar, N

Anonym sa...

Ja, det vill till att hålla tungan i styr så att det blir rätt.Vem vet du kanske gör något sådant när du scrappar!
När man är elecktiv måste man fokusera på det man gör,klart han inte lägger märke till dig och kameran,han hade ju annat i tankarna!!

Ja,underbara tvillingkillar har du, de är så söta. Alla föräldrar säger så om sina barn,att de är det finaste man har! Men sen finns det barn som har väldigt fina drag i ansiktet,charm och utstrålning som gör att hela hjärtat blir varmt av att se dem.Då jag bara vet vilka ni är via bloggen kan jag ändå säga att Just så känner jag för Axel och Emil,skulle kunna älska dem lika mycket som mina egna gossar!
Ta hand om er!!
Många varma hälsningar och kramar från en främling