fredag, september 05, 2008

Fredag, fredag, fredag!

Wiiiiiiiiiiii!

(Ja, jag saknar mina fredagsmornar i bilen med Morrongänget på väg till jobb i storstan... Nu kör jag ju nästan aldrig bil längre och hör dem aldrig.)

Jaja.
Ikväll var L och jag ute på en lång promenad, så skönt!
Vi försöker ut och gå åtminstone nån kväll i veckan.

Veckan har varit bra, inga sjuka barn här hemma!
Peppar, peppar...

Förra veckan var vi ju och fick tagit blodprov på dem bägge, för att kolla efter allergier eftersom de har så mycket bry med ögonen.
Axel grät mest för att han var sårad för att "snälla tanten" på labbet lovat att det inte gjorde ont - och så gjorde det ju ont när hon stack in nålen i hans arm...
Emil däremot, han skrek som en stucken gris innan hon ens kommit i närheten av hans arm och vi fick hålla fast honom för att kunna ta provet.
Sen skrek han mest för att nålen satt kvar i armen en stund, han trodde att det skulle vara som ett stick i fingret bara!
När det var över gick han bort till lilla lådan, drog ut den och tog det största han kunde hitta i lådan, ett ark med fyra bokmärken på!
Han tyckte nog han förtjänade det!
Men bägge två var stolta som tuppar över sina "plåster" (kompressen med två vita tejpbitar över) på dagis dagen efter, vi fick absolut inte ta av dem samma dag!






Svar på proverna får vi nog nästa vecka.
Men de visar nog inget, jag har för mig att vi tog såna prover när de hade så mycket bry med sina magar som små - då gick de ju på utredning på Barnkliniken.
Och de proverna visade inga allergier, trots att de var konstant lösa i magen.

Nästa helg ska vi hämta hem lilla Bagheera!
Vi var och hälsade på honom i onsdags, han är så söt!
Vi längtar efter honom allihop!
Här hemma står redan hans toalett, matskålar, mat, klätterställning, klösbräda, myskudde och vi har köpt ett halsband åt honom med.


Trevlig helg på er!

4 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Vad fina pojkarna är, dom ser så stora ut på bilderna! Hoppas att proverna inte visar någon allergi.

Sött namn Baghera. Förstår att ni längtar efter den lille kissen nu.
Kram på er

kattiiiiss sa...

Hej hopp igen!
Såg precis dina kommentarer ;-)

Tänkte höra om boken är bra? Den kommer nog på måndag, det blir lite intressant läsning då. Felicia har ju aldrig haft något såndant här för sig. Så jag har noll erfarenhet av den biten.

Vad gäller dina killar, tur att dom inte har sina perioder samtidigt. Då hade man nog blivit gråhårig fort haha
Kram

Gitte sa...

Här har vi en som är så avundsjuk på att få en katt.......... jag tjatar nog sönder min stackars man. Snart fyller jag ju år-- jag önskar mig bara EN sak o ni vet vad osv... Idag fråga jag han- kommer du aldrig att vilja ha katt? Jo , säger han!! Visst vill jag ha en katt, men inte en som river sönder våra möbler. Hm o det kan jag ju inte lova heller eller??

kristina sa...

Men gud vad kul! du har köpt (nästan) exakt samma grejer som jag köpte när min lilla sötnos skulle komma. Alltså Exakt samma kattlåda, med samma färg och exakt samma matskål. hoppas det går bra med den lille.

stackars killarna som tog blodprov, usch förstår varför dom skrek!

kram kristina