söndag, oktober 08, 2006

Shopping!

Idag blev vi "tvungna" att åka och handla datortillbehör.
Min skrivare la av för nån månad sen, det kanske är lätt att fixa men jag är ingen datatekniker, så den har bara stått.
Men igår upptäckte jag att brännaren i datorn inteheller fungerade och då blev det kris - jag måste ju kunna spara ned alla mina foton till skivor med jämna mellanrum!

Så vi for iväg och kom hem med en ny dvd-brännare som ska installeras och en ny skrivare, en HP photosmart!
Skrivaren var en "Bästa köp" och skulle vara jättebra, så jag är så nyfiken på hur fotona kommer att bli i den!
Den gamla skrivaren var ju egentligen aldrig bra nog till att skriva ut foton med, så det lär nog bli skillnad!

Tjoho!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Åh vad roligt med nya grejer. Vi har en HP Photosmart 8450 och den är grym på att skriva ut kort. Blir hur bra som helst. Det finns även ett fack för att lägga i 10x15 papper men vi fattar inte hur man gör för att välja detta fack. Vi har provat med en massa olika grejer men inte lyckats. Så om du kommer på hur man gör så får du gärna berätta det för oss.

Tvillingmamma Lotta sa...

Vi har 8250!

Du väljer det via Guiden för skriva ut foton.
Väljer jag tex Foto 10 x 15 så ändras det automatiskt till det facket i rullmenyn på inställningssidan, men ni måste kunna välja det manuellt oxå i guiden!

Jag har redan provat den, fotona blir jättefina!