fredag, oktober 27, 2006

Busted!

Idag tjuvstartade jag lite med jobbet, då vi fick en dags planering till av chefen.
Så jag körde in till stan i stormen, som inte var så farlig som alla sagt den skulle vara!
Vi fick massor gjort och efter 4 timmar körde jag hem igen.

Öppnade dörren och sa: Hej!
Hej mamma!
Vi är här uppe! sa 2 små pojkar i kör.
Jag och E är här uppe, mamma!
Jaså, är inte pappa där uppe då?
Nej, sa E, han sitter vid datorn. (i rummet bredvid)
Han trycker på datorn! (skriver)

Jag tog av mig och gick upp för trappan.
Från trappan har man fri sikt rakt in i vårt sovrum.
Där satt de, mina barn.
I dubbelsängen.
Insmorda i Miniderm...
Tryckandes på pumpflaskan (vi har Miniderm i STOR förpackning) för att ta ännu mer kräm...
Busted!

Hej killar...
Hej mamma, vi smörjer!

Älskling? säger jag.
Vet du vad våra söner gör?

Maken kommer ut ur datarummet på en halv sekund och ser skamsen ut, tittar in på dem och ser ännu mer skamsen och generad ut...
Busted!

Jag skrattar, skadeglädjen är den enda sanna glädjen!
Det var INTE JAG som var hemma med dem när de gjorde det här buset!
Hehehe...

2 kommentarer:

Pia sa...

Haha! Ja, visst är det skönt när det är någon annan som tappar kontrollen ;-)...

Tvillingmamma Lotta sa...

Det är härligt!

hehehe!