onsdag, oktober 11, 2006

På turné idag

Idag har jag och pågarna varit på turné i gamla hemorten.

Först besökte vi mitt gamla jobb.
Det var kul att träffa de som var kvar sen gammalt, men sorgligt nog var många "försvunna", självklart bla de 3 jag jobbat närmast, det är ju nästan 1 år sen jag slutade där, så mycket har hänt.
G-B, B och I - jag SAKNADE er!
Frågan är vad det säger om dåvarande chefen och vår arbetssituation förra året, att vi alla 4 är sjukskrivna nu...

Sen åkte vi hem till mamma och åt lunch - jättegott!

Efter lunchen tog vi mamma med oss och tog en promenad upp till pågarnas gamla dagis, jag gick in på avdelningen för att se om deras gamla personal var där.
M blev överlycklig när hon såg mig och det första hon sa var: Har du pojkarna med dig?
De står i hallen, sa jag och M rusade ut till dem!
Sen ringde hon efter K som var i en annan del av huset: Kom hit NU - här är en överraskning!
E och A verkade inte känna igen dem, det är ju nästan ett år sen de träffade dem, de var inte ens 2 år då.
Men lokalen kände de igen och klädde genast av sig och sprang in och lekte! :-D

Sen bar det hem till mamma igen för mellis och lek, innan vi for hemåt igen.

På det hela en bra dag!

Inga kommentarer: