torsdag, januari 13, 2011

Sjukrapport...

... eller jag kanske skulle kalla det friskrapport!
För jo, nu mår jag faktiskt bra igen.
Magen känns helt okej, höften är inte helt bra men jag kan röra mig på byn utan kryckor igen.
Mina stora sydda sår läker fint, även såren som öppnade sig i T-korsningen i ljumsken börjar se riktigt fina ut.

Jag har inte Salmonella, så mycket är klart.
Men de andra provsvaren har fortfarande inte kommit!
Jag pratade med dem på vårdcentralen idag och frågade hur jag skulle göra eftersom tanken är att jag ska börja jobba på måndag...
Så jag ska ringa dem i morgon och kolla om svaren kommit och har de inte det får läkaren ta ställning till om jag får jobba eller inte.

Och idag var det dags att träffa sjukgymnasten pga muskelinflammationen.
Hon hittade orsaken till inflammationen direkt.
Mitt bäcken är bakåtroterat på höger sida, vilket ger en felaktig ställning i höft och rygg.
Jag hade samma sak för 15 år sen och frågan är om det varit så hela tiden eftersom jag fått ont med jämna mellanrum genom alla år.
Fram tills nu, då jag haft ont i princip hela hösten.

Pga detta är hela min rygg sned, och går jag det minsta framåtlutad så belastar jag musklerna i rumpan och låret alldeles för mycket, och de blir inflammerade.
Och ja, ont i ryggen får jag ju med, konstant.
Eftersom mitt bäcken kan ha varit roterat i 15 år vet sjukgymnasten inte om man vågar försöka trycka fram det igen, och om man gör det kanske det roterar bakåt igen bara jag sätter mig ner.
Så till att börja med ska jag ha ett inlägg i min högra sko för att få upp högra höften och därmed göra min rygg rak.
Detta ska jag prova i 3 veckor och sen ska vi börja med sjukgymnastik för att stärka mina sätesmuskler och ryggmuskler.

Inga kommentarer: