fredag, januari 21, 2011

Inte gikt?

Idag fick jag veta provsvaret.
Urinsyran är inte förhöjd och därmed finns det inga kristaller som orsakar min inflammation i tåleden.
Med andra ord är det antagligen inte gikt ändå.

Klart är i alla fall att det är en inflammation i leden.
Frågan är bara varför?

Nåja, det börjar bli bättre i alla fall.
Foten är inte riktigt lika svullen och jag är inte riktigt lika öm.
Klart på bättringsvägen!

Fast jobbat har jag inte gjort mer än i måndags.
Dock inte pga foten.
Nej, pågarna som varit friska sen i november blir självklart sjuka så fort jag börjar jobba igen!
Emil började med ont i halsen och hosta, och fick sen nästan 39 graders feber.
Idag har Axel också varit hemma med en väldig hosta.

Men ingen av dem har haft feber idag, så vi satsar på kalas som planerat i morgon.
Och som de längtat!
I förmiddags sa Emil:
Är det kväll snart? Jag längtar till det är kväll och vi ska sova - och sen vakna på vår födelsedag!
Och i morgon är det alltså dags.
Om exakt 2 timmar är det 7 år sedan de föddes med akut snitt på KK i Lund.
Den 22 januari, kl 00.38.

Inga kommentarer: