fredag, november 28, 2008

Vill inte

Tack alla ni underbara för era kommentarer, jag uppskattar det verkligen även om jag inte orkar höra av mig till någon ännu.

Idag är det begravning för min älskade och jag kan inte förstå det.
Jag fattar inte att det är sant.
Det får inte vara sant.
Han kan inte vara död.
Jag vill ju ha honom här.

Alla säger att jag är så stark, men det är inte sant - jag vägrar bara låta de hemska tankarna nå ända in för det gör alldeles för ont då.
Jag måste fungera för våra barns skull och då kan jag inte bryta ihop.
Men jag saknar honom så.
Jag älskar honom så.

Jag mår skit idag, redan igår kom huvudvärken och idag sitter den som ett spännband runt huvudet.
Jag gråter och har inte ens kunnat ta loss prislapparna från kläderna jag köpt än.
Jag vill inte, jag vill inte ha dem på mig, för de är till hans begravning.
Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte.
Det får inte vara sant.

En av solosångerna som ska sjungas idag är Sonja Aldéns Det är inte regn som faller, den berättar hur jag känner det:

Ännu en dag igen
Jag vaknar upp med tystnaden
Åh, står där lika vilsen som ett barn
Och som en våg kommer saknaden
Och den sköljer över mig
I samma stund ser jag sanningen
Jag ska leva utan dig

Det är inte regn som faller
Finns inga spår i snön som leder hit
Ett hus bebott av tomhet
Av hjärtat fattas det en bit
Det är inte regn som faller
En kylig vind som söker sig hit in
Får se hur mina tårar
Fryser till is på min kind

37 kommentarer:

Nemi sa...

ALLA kramar till dig Lotta!!! Jag tänker massor på er!

Pihlina sa...

Skickar lite extra styrka för att klara dagen.

Malin sa...

Tänker på dig idag
Sänder dig styrkekramar!!
kramar
Malin

Anonym sa...

De varmaste kramar med styrka o kärlek till dig.
Kram, Inger m VEF

AnnaB sa...

Det är så ofantligt sorgligt och fel. Många många kramar och tankar till dig idag!

kattiiiiss sa...

Det finns inga ord för hur hemskt och sorgligt det är. Om du vill så kommer jag gärna och hjälper dig idag? Säg bara till så är jag där. Tänker så på er och tårarna trillar..

Du måste inte vara stark Lotta...
Du måste få lov att känna och tänka och gråta. Det är viktigt. Dessutom ser barn hur man mår även om man inte visar det.. Finns där för pågarna men tillåt dig att få känna, sakna, och gråta. Som dom fina killar dom är så kramar dom dig, berättar att dom älskar dig och säger hur fin du är för att du är deras mamma. Och du är fantastisk Lotta! Du är dina pojkarns idol på jorden och Fredrik är deras idol i himmlen.

Sänder tusentals kramar,
Katarina

Henriksfält sa...

Tänker på dig massor hela tiden, kan inte och vill inte fatta att det är sant att sånt här händer.
Skickar lite fler kramar en dag som denna.
KRAMAR Emma

Anonym sa...

Du måste inte vara stark och ingen förväntar sig det av dig, ingen förväntar sig att du måste sörja på ett visst sätt heller. En stund i taget och en dag i taget, det är väl så det måste få vara.
Mina tankar går till dig och barnen extra mycket idag Lotta. Det var en mycket fin text och solosången kommer bli vacker. Jag hoppas att begravningen blir riktigt fin och ljus. Kramar i massor!!

Anonym sa...

Å Lotta Jag bir så ledsen när jag löser dina ord. Tänker på dig o pågarna i dag. Du fixar deta i dag förstår att det är tuft för dig . Men kom i håg att det är viktigt att få gråta o vissa vad man känner. Massa styrkekramar till er i dag.

Mya sa...

Många kramar till dig idag!

Resenären sa...

Tänker massor på dig och killarna idag!
Stor kram vännen!

Gitte sa...

Åh Lotta , jag blir så ledsen.... förstår nog inte hur jobbigt detta är.Försöker leva mig in i det men det är så ofattbart o orättvist att behöva förlora sin älskade när man hade livet framför sig. Jag förstår att du gör allt för att hålla ihop för barnen o därav visar du din styrka trots din fruktansvärda sorg.
Lider med dig en dag som denna som man helt enkelt inte ska behöva ha...
Jag gråter en skvätt här när jag läser dina ord o den vackra texten , det är en jättejobbig dag för er ... KRAM gitte

Christina / Synål / Stina sa...

Sänder en styrke kram till dig.
Mina tankar går till er i dag.
Hoppas att du trors allt hemskt och tråkigt att det kommer bli en dag som kommer finnas som ett ljust minne. ( önskar att du för står detta rätt och jag vet att detta är den värst dagen men det kan bli ett fint minne ändå )

Tänder ett ljus för Fredrik.
Många Kram från mig Christina

Helena sa...

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig detsamma mer
(Alf Henriksson)

Kram till er!

Anonym sa...

Tänker extra mycket på dig idag! Det är inte rätt att du ska behöva genomlida en sådan här dag i din ålder.

Som andra sagt, du behöver inte vara stark. Du måste visa sirg, smärta och att du är ledsen, du måste tillåta dig att känna för risken är att det kommer som ett bakslag sedan. Det måste ut förr eller senare. Sedan tror jag det är viktigt att barnen också ser att du är ledsen och att du har ont i hjärtat. De måste se att du också saknar Fredrik.

Min pappa visade tydligt att han saknade min mamma när hon dog och det kändes "skönt" för mig för jag insåg att det var inte bara jag som saknade henne så det gjorde ont. Det visade att han verkligen älskade min mamma (i alla fall i min värld).

Sänder styrkekramar så att du klarar av dagen idag!

Anonym sa...

Lämnar en massa styrketankar o kramar till er alla...

á Yeliqa sa...

Jag tänker ofta på er, men idag blir det extra mycket.

Många, många kramar till dig och pågarna

Angelica

Anonym sa...

Tårarna trillar på min kind, tänker så på er idag, tänder ett ljus för er nu! Min storebror dog 32 år gammal, det är så orättvist och saknaden går inte att beskriva i ord för vad ni känner, det gör såååå ont...

Många varma kramar till dig och pojkarna!
Susanne, vän till Katarina

Anonym sa...

Det finns inte ord, men tankarna finns hos er och hur ni har det...
Vacker sång, även om den gör ont.
En stor styrkekram kommer här via cyberrymden Aase

Anonym sa...

Du är i mina tankar Lotta. Tack för att du delar med dej om dina känslor.

Anonym sa...

Lotta, Emil och Axel! Det var så fint idag i kyrkan. Det finns inte några ord som gör rättvisa åt det som du känner, men du och pojkarna kommer att till slut hitta vardagen, en annan vardag än den som ni haft innan. Begravning är så tufft/svårt och känslosamt för alla inblandade. Vi tänker på dig och pojkarna, tänder ljus för Fredrik och du vet att vi finns här för er alla tre.

Tina - alskadebarn.se sa...

Jag har tänkt på er hela dagen!
När man själv "jobbar sig igenom en vardag" så går någon annan igenom samma dag, på ett helt annat sätt, med helt andra förutsättningar....
Min dag, jobb. Din dag, Sorg.

Det värker så i mitt hjärta att det skall behöva göra ont på någon annan...
Jag önskar man kunde blåsa på det onda, så det försvann såsom det gör oftast då man blåser på små barn.

Känner du vinden någon gång och om du just då tänker på det, så tror jag det är Fredrink som vill lindra din smärta.
Det tror jag så hårt på...

Varmaste av Kramar, Lotta!
Till Dig och till dina Fina Pojkar!!

Jag... sa...

:-( kram!

Sabina sa...

Tänker på dig och sörjer så med dig trots att vi aldrig setts. Önskar så att jag kunde göra något... minns så väl när vi pratade och ni nyss flyttat till radhuset, kan se bilden framför mig som ni tog på eran garageuppfart. Tiden har gått fort... för fort.
Sänder mina tankar till er idag och jag hoppas att du har många nära som kramat om dig hårt, jag gör det på avstånd.
KRAM Sabina

Anonym sa...

Vilken vacker sång, känner din sorg i den. Mina tankar finns hos dig och pojkarna!

Kram, Sandra

Anonym sa...

det finns inga ord - men tanken är stark... tänker på dig och önskar att livet var enklare och att världen kunde vara rättvis //malin

Anonym sa...

Tänker på er och skickar en stor kram!

Anonym sa...

Jag har också tänkt på dig idag Lotta. Jag hoppas att begravningen var fin och ljus, fast jag inget hellre önskar än att ni slapp den. Det är så fruktansvärt orättvist. Jag tänker på er ofta, ofta. När, och om du orkar, och vill ha sällskap eller hjälp, så finns jag!! Bara maila.

Många kramar!

Anonym sa...

Tänker ofta på er, livet är så orättvist. Massvis av kramar från Helena (BoS), Emil och Pontus.

Petra sa...

Jag tänker ofta på är även om jag inte känner dig så bra. Det som har hänt er känns hemskt och orättvist. Skickar många kramar till dig.

Helena sa...

Kram till dig idag!

// Helena (BoS)

Anonym sa...

Varmaste kramar till dig o pågarna. Tänker på er varje dag..
Kram Emma (BoS)

Anonym sa...

Kramisar/LenaS

Pia sa...

Lotta! Vilken tung och svår dag för er, men hoppas att begravningen blev fin. Vilken fin solosång ni valt! Många kramar från Pia (BoS)

fialoppan sa...

Hoppas att det blev som du ville, önskar att ni inte alls skulle behöva begrava din man och pojkarnas pappa. Du ÄR stark Lotta, dina pojkar är lyckliga som har dig som mamma. Många kramar

Anonym sa...

Är så ledsen för er skull. Det är så hemskt och så orättvist. Tänker så på dig och på pojkarna.
Många kramar, SussiG

Anonym sa...

Försöker skicka lite styrka till dig genom en cyberbamsekram! Hoppas att begravningen blev ljus!
Tänker på dig och killarna flera gånger varje dag!
KRAMAR Eva (Gbgtjej)