torsdag, november 27, 2008

Ingen RIKTIG fest

Igår när jag var och handlade så handlade jag pågarnas favoritmat till middag:
Grillad kyckling (som går under namnet VILDSVIN här hemma), sallad på kinakål, tomat och gurka, och fetaost.
(Och vitlökssås till mig)

När vi satt där och la upp mat på våra tallrikar så Axel:
Mamma, vilken fest det är idag!
Då svarar Emil:
Nej, det är ingen RIKTIG fest när inte pappa är med. Om pappa fortfarande levde skulle det vara en riktig fest varje dag.

Älskade barn!
Det gör så ont att de ska behöva växa upp utan sin pappa!
Vi saknar honom så.

11 kommentarer:

Anonym sa...

klart att det inte är någon riktigt fest men samtidigt så tyckte ju Axel det och man får kanska glädjas med de små stunderna. Även om det ser mörkt ut nu.

Jag känner med dig och din familj och vill inte ens själv tänka tanken vad jag skulle göra om det hände mig.

Jag skickar en stor styrkekram till er alla.

Anonym sa...

Jag gråter fortfarande som ett litet barn när jag går in och läser i din blogg Lotta. Jag har en tjock klump i halsen och barnen tittar på mig och frågar varför jag gråter? Det gör så himla ont i mig att ens bara tänka på vad ni går igenom...

Massa hårda kramar till er alla tre!!

Lee

Anonym sa...

Du är fantastisk som gör så mysigt för barnen och fest eller inte så kommer pappa alltid att vara saknad. Skickar en stor kram till dig!

Anonym sa...

Kramar till er alla tre!!!!

Anonym sa...

Åh gumman, så ont det gör att läsa det som du skriver! Krama om dina fina pojkar vännen!

Kram

Helena sa...

Tänker så ofta på dig och barnen, och imorgon tänder vi ett ljus här hemma. Hoppas begravningen blir en fin stund också, även om jag förstår att det blir väldigt sorgligt. Kram till er från Helena (BoS)

Nemi sa...

Jag håller med Morfen om att du är fantastisk som gör så mysig för barnen! F kommer alltid att finnas med er i tankarna, hoppas att tankarna så småningom kommer att göra mindre ont. Han var en jättefin människa som älskade er tre högt! Han hade inte velat att det skulle göra ont i er. Även om inte F finns med pågarna i livet längre, så har de dig livs levande. Och DET känns så bra att veta att de har en sån underbar mamma och människa som du är Lotta!!!

Massor med varma kramar!

ps. jag tänker på er extra mycket i morgon! ds.

Gitte sa...

Ja, jag säger åter igen.... du är fantastisk som trots stor sorg gör vardagen bra för barnen.. med lite festmåltid mitt i veckan. Han kommer alltid vara saknad för er, men du gör ändå livet lättare för barnen genom att vara så underbar mamma..

tänker på er jättemkt o extra mkt imorgon..... kram gitte

kattiiiiss sa...

Hej vännen

Tänker så på er. Har haft det stressigt de senaste dagarna och inte hunnit maila dig. Men jag har haft, och har er i tankarna ständigt. Skickar en stor stor kram, ses imorgon
Kram kram, Katarina

Anonym sa...

Älskade Lotta, du är så stark. Imorgon kommer jag tänka extra mycket på er, och ett ljus ska vara tänt hela dagen.

Gör det bästa av morgondagen!

Varma kramar
/anne

Vibbe sa...

Jag tänker på dig varje dag. Tyvärr hjälper det kanske ínte dig.
Mina tankar kommer att finnas hos dig i morgon, då du har en mycket svår dag framför dig då din älskade begravs, precis samma dag begravs min kära kompis Titti.
Fy fan vad allt är orättvist.
Om du vill och behöver finns jag här för dig.
Kram
Vibbe