lördag, november 15, 2008

Tomt

Tack underbara ni som tänker så på oss..

Fredriks pappa kom hit vid lunch igår och pojkarna fick släppa varsin heliumballong med varsin teckning de gjort till sin pappa.
De var övertygade om att de skulle komma upp till pappa i himlen så att han kunde veckla ut teckningarna och titta på dem.

Våra närmaste vänner var här på kvällen och vi åt middag, pratade om svåra saker, pratade glada minnen vi har av Fredrik och fick skratta lite grann.
Jag är så tacksam att jag har dem, med Fredriks familj bara gråter jag, med dem kan jag skratta åt de många roliga stunder vi haft med Fredrik.

Idag kommer mina föräldrar, och ska hjälpa mig med en del praktiskt som Fredrik skulle gjort men som han inte hann med.

Jag kan inte förstå att han är borta, det är så tomt.
Jag går som i en bubbla med skygglappar på, tillåter inte mig själv att ta in att han verkligen är borta.
Det är inte sant.
Jag saknar honom så.

21 kommentarer:

Nemi sa...

Underbart att pågarna fick skicka sina teckningar till pappa!!!

Skönt att du fick umgås med och skratta med vännerna! Du och Fredrik har ju varit med om så mycket tillsammans! Många många glada minnen. Glada minnen som du ska spara och bevara!

Jag minns tydligt att jag och S pratade med F som stod med pågarna i vagnen på Borås Djurpark och jag skojade lite med honom att jag hade full koll på vem som var vem genom färgkodningen på pågarnas tröjor. Och vi pratade om ditt hela system med färgkodningen och han sa att det var svårt ibland att hänga med på varianterna... ;-)

Massor med kramar!!!

Anonym sa...

Det tar nog ganska lång tid innan man förstår, om man någonsin gör det. Låter ändå som att du har människor omkring dig att sörja tillsammans med, men också glädjas tillsammans med, vilket måste vara guld värt. Tomheten måste vara jättejobbig, konstig och omöjlig att förstå. Många kramar.

Anonym sa...

Vad skönt att ni fått en rätt bra dag mitt i eländet. Och vad härligt att pojkarna fick skicka ballongerna till pappa. Är helt säker på att han fågade dem och sitter och tittar på dem nu!
Kanske är det inte helt fel för mammor att skicka ballonger oxå om de behöver!
Vi tänker på er massor hela tiden!

kattiiiiss sa...

Mitt i all fruktansvärd lessamhet så är det bra att ni fick skratta lite. Att E och A fick se mamma lite glad.

Jag förstår om du har gått in i "en bubbla". Det är lättare att göra så än att acceptera det som har hänt... Men ju tidigare du tillåter dig själv att inse att han inte kommer tillbaka, ju tidigare kommer du att kunna påbörja sorgearbetet. Att sörja har sin tid, och det är en jätteviktig del i processen för att kunna gå vidare. Ta en dag i taget och ett steg åt gången..

Vi finns här för er och tänker på er så gott som jämt. Jag är säker på att F nu sitter i sin himmel och ser barnens fina fina teckningar...

Massa massa kramar
Katarina

Anonym sa...

I en stund som denna får vi tro att Fredrik finns där i himmlen och ser och hjäper er som lämnats kvar! Tänker på er och skickar styrkekramar!! Ta hand om er!!

Gitte sa...

Så skönt att höra att ballongerna kom iväg.. och bra att du har vänner du umgås med o även då faktiskt mitt i er sorg kunna hitta minnen o glädje att tom skratta med. Livet är som en berg o dalbana, med eller utan bubbla. Jag tänker på er hela tiden,tittar in här var dag för se hur det går för dig.
Styrke kramar från mej...

Anonym sa...

Vad skönt att du har människor i din närhet som kan hjälpa till! Och vad skönt att höra att ni haft en bra kväll. Det är ju jätteviktigt att få minnas det bra och få skratta lite. Du och pojkarna finns ständigt i mina tankar.

STOR KRAM!!!

Anonym sa...

Vännen, så skönt att höra att du har så många runt omkring dig med vilka du kan dela fina minn av Fredrik. Bra att pojkarna kunde släppa upp ballongerna. William och Nea hälsar till Emil och Axel, de pratar fortfarande om Baghera och allt bus som de hittade på sist.
Du och pojkarna finns i våra tankar, ofta,ofta!

Många kramar

Helena sa...

Hej Lotta

Vad fin annonsen är. (Fast jag önskar så intensivt att den inte behövdes.)

Mitt starkaste minne av Fredrik är Joar och Alex klättrade omkring i N&S:s soffa i Norrköping och Fredriks arm åkte ut helt automatiskt utan att han ens tittade för att skydda dem från att ramla ned samtidigt som han lugnt pratade vidare. Proffsig tvillingpappa!

Så oändligt fel att han inte fick stanna hos sina fina pågar, och hos dig.

Mina tankar är hos er.

Kram Helena (BoS)

Anonym sa...

Så fint med ballongerna, är säker på att de landade tryggt hos Fredrik i himlen.
Jag förstår om du satt skygglapparna på, det är så svårt att ta in vad som hänt. Ni har varit in mina tankar hela tiden.

Vad bra att du har många som du kan dela glada minnen med, att få skratta lite kan ge en lite mera styrka.

Jag såg annonsen, den var jättefin ! Hade önskat att jag kunnat komma och ge dig kramar men det får bli här istället.

Många varm kramar från Lotta

Anonym sa...

Så otroligt fint att barnen skickade upp teckningar till pappa!

Tänker på er varje dag..

Kram Emma, BoS

fialoppan sa...

Jag såg annonsen idag och grät en skvätt för er skull...Tänker på er ofta, trots att vi inte känner varandra. Var rädd om dig! Många kramar!

Anonym sa...

Vad bra att du även får lite fina stunder och minns tillsammans med dina vänner! Det kommer ta tid att helt förstå det som hänt, låt det ta tid att sörja. Tänker på dig och pojkarna ofta, ofta!
Kram, Sandra

Anonym sa...

Kramar om dej och vill bara säga att du finns i mina tankar - jag tänker på dej!

1+2-barnsmamma Carola sa...

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men vill bara få sagt att ni finns i mina tankar.
Heliumballongerna känns som en otroligt fin minnessak för pojkarna.
Vill skicka styrkekramar till dig för att orka vara mamma mitt i allt. Gissar att pojkarna funderar med sin egen underbara logik som barn i deras ålder gör.
Skönt att höra att ni har bra människor runt omkring er.
Kram Carola (lindblads femma 1+2-barnsmamma)

Anonym sa...

Härligt att få skratta lite med goda vänner mitt i den djupaste sorgen...konstigt att glädje och sorg på sätt och vis kan står så nära varandra...säkert något som de "högre makterna" sett till...

Fint med teckningarna och ballongerna...alldeles säkert finns han på något sätt med er hela tiden.

Stora kramar Eva (Gbgtjej)

Henriksfält sa...

Tänker på er varje dag och kan fortfarande inte fatta att det är sant men man måste väl inse att livet är orättvist.

Så fint med ballongerna han sitter väl och tittar på de nu hoppas man, bra att ni har vänner som ni kan skratta med i denna svåra tid det behöver man och man ska väl minnas den bra tiden du hade med Fredrik och allt skoj ni hade tillsammans det är faktiskt det ända man behöver minnas.

Hoppas att Emils dag blev bra och tack för det tipset att fira namnsdagen lite extra så de faktiskt får en dag som bara är deras så ska vi oxå göra med våra tvillingar.

Kramar Emma

Unknown sa...

Härligt att få skratta och vad skönt att både Emildagen och ballongerna genomfördes.

Tänker på er varje dag

Anonym sa...

Skickar styrkekramar till dig och pojkarna. Känner dig inte men hittade hit till din blogg och jag kände bara att jag måste skriva en rad. Vet ni något om orsaken? Min pappa dog hastigt av ett aorta aneurysm (en blödning i hjärnan orsakat av ett medfött bråck). Vet inte varför men blev direkt att tänka på det då jag läste om vad som hänt din man. Massor med tankar går till er nu.

Kram Helena

Anonym sa...

Jag lider så med dig Lotta, just den där känslan av förnekelse..det är inte sant, bara en mardröm, han måste ju komma hem snart samtidigt som man vet att så inte kommer ske...fruktansvärd känsla.
Jag önskar så att det inte vore sant att pågarna hade sin goa pappa och du din underbara make hos dig.
Massor av stora varma kramar från Inger m VEF i karlskoga

Jonna sa...

Vad skönt att du ändå kan få skratta lite i allt det otroligt jobbiga.

Vad fint att skicka teckningar med ballonger till pappa.

Kramar om er.