fredag, november 14, 2008

Födelsedag och Emildagen

Idag är det Fredriks födelsedag.
Han skulle blivit 35 idag, och vi hade planerat en stor fest i morgon.
Nu fick det bli andra planer istället, som inte heller de blir av.
Jag, pojkarna och deras farfar skulle kört till Ales stenar idag, en plats vi ofta åkte till bara vi fyra, med deras farfar, med vänner.
Men regnet öser ner och blåsten viner i träden.

Vi skulle släppa heliumballonger, med varsin teckning från pojkarna till deras pappa i himlen. (Tack, Elin)
Vi kommer att släppa dem ändå idag, men i trädgården här hemma, jag hoppas på lite uppehåll i regnet senare idag.

Grattis på födelsedagen, min älskling - vi älskar dig och saknar dig så.
Du fattas oss, det är så tomt utan dig.

-----

Det är även Emildagen idag.
Som Emil längtat, ända sen Axeldagen i juni.
Hans present har legat i min garderob och väntat på honom i flera månader, det krävdes en massa jobb att hitta en groda som inte tillverkas längre, men till slut hittade jag den!
Hans gamla groda (gosedjur)har han haft sen han var 2 och han älskar den högt.
Det syns på den...
Den nya grodan har en prickig halsduk istället för en randig, annars är de helt lika.
Han blev glad, nu återstår det bara att se om han fortfarande kommer att föredra den gamla.

Grattis på namnsdagen, allra finaste Emil!

36 kommentarer:

Petra sa...

Tänker på er.
Stor kram

Resenären sa...

Vilken fin hadling med balongerna. Jag håller tummarna för uppehåll.
Ha en bra Emildag!
Stor kram

Chris_P sa...

Styrkekram!!!!!!!

Anonym sa...

Stor kram till er!!!!

Anonym sa...

Vill bara skicka en styrkekram en dag som denna. En dag som skulle inneburit glädje och fest, kan inte föreställa mig vad du, dina barn och naturligtvis Fredriks föräldrar och andra i hans närhet går igenom idag. Hoppas att ni får en fin dag efter alla omständigheter. Och Emil, GRATTIS på namnsdagen!

Kram Annelie

Anonym sa...

Skickar en stor kram!
Tänker på er mycket.

asajon sa...

Tänker på er, hoppas det blir uppehåll så ni kan släppaupp ballongerna! Och ett sort GRATTIS till Emil på namnsdagen!
Kram Åsa

Anonym sa...

Vad fint med ballongerna! Tänk på att ovan molnen skiner alltid solen och dit upp åker ballongerna :) Och stort grattis till lille Emil på Emildagen.

Många kramar till er!

Anonym sa...

Lotta!

Stora varma kramar från mig till dig idag! Förstår ju att livet måste gå vidare trots det som har hänt, dock är det helt obegripligt att förstå hur det kan vara möjligt att klara av att bara vara...
Låter som att ni har fin kontakt med både dina och Fredriks föräldrar.
Grattis till Emil på Emildagen också från oss.
Tänker på er ofta, ofta...
KRAMAR Eva (Gbgtjej)

Anonym sa...

Tårarna rinner ner för mina kinder när jag läser vad du skriver. Tänker på er!
Stor kram

Helena sa...

Så klart att regnet öser ner, himlen gråter.

Hoppas på uppehåll så ni får upp ballongerna till himlen.

Grattis Emil!

Kram Helena (BoS)

Anonym sa...

Vilken bra idé med ballongerna!
Tänker på er!
Grattis till Emil på namnsdagen.

Kramar

Anonym sa...

Jag bara gråter, och vad det gör ont i mig. Att förstå hur ont NI måste ha. Kram... Tänker massor på er!

Anonym sa...

Jag bara gråter, och vad det gör ont i mig. Att förstå hur ont NI måste ha. Kram... Tänker massor på er!

fialoppan sa...

Grattis till Emil idag! Så fint med ballongerna...Många många kramar till er!

Anonym sa...

....en massa kramar till er och ett grattis till emil!
Kramis/LenaS

Lena sa...

Jag håller tummarna för uppehåll
STOR varm kram från fd sol kollega

Anonym sa...

Hej! Jag följer din blogg o läser rätt ofta.. jag läser också en till blogg, en mamma med 4 barn som förlorat sin man och pappa. Han hette också Fredrik. Deras yngsta barn är tvillingar och föddes efter att Fredrik hade dött. Och precis som jag skrev och kommenterade till henne, så gör jag det till dig. Jag kan inte låta bli att "para ihop" er http://pappafredrik.blogg.se/. TA HAND OM ER! Jag kan inte ens föreställa mig..

Anonym sa...

Hoppas att vädret har hållit upp en stund hos er så att pågarna får skicka sina ballonger till sin fina pappa.
Jag vill också gratulera Emil på hans namnsdag.
Jag önskar så att han hade fått vara kvar hos er, att ni inte ska behöva genomlida denna fruktansvärda sorg och förlust.
Tänker på er!
Jätte styrke kram från Inger A m VEF, karlskoga.

Anonym sa...

Sänder dej mitt deltagande via cyberrymden, och många kramar.
Se till att du tar all hjälp du kan få, i både stort och smått, för det behöver du, i det kaos du har inom och omkring dej nu.

Jag var väldigt nära att mista min man för 6 år sedan, men han vände tillbaka, så jag kan ana lite vad du går igenom nu.
Jag sänder en uppmaning till er alla som är in här, och som bor i närheten, slut upp kring denna lilla familj allt vad ni kan.

Kram

Anonym sa...

Stor kram till dig, Lotta, och till killarna. Ni finns ständigt i mina tankar. Grattis sötaste Emil!

kattiiiiss sa...

Kära Lotta, Emil och Axel.
Vi tänker extra, extra mycket på er idag. Grattis till Emil på namnsdagen, och grattis till deras underbara änglapappa på födelsedagen.

Jag hoppas att regnet avtar så att pojkarna kan sända iväg sina teckningar. Skickar en massa styrkekramar till er alla.

Nemi sa...

Barnen drog precis lapparna i sina almanackor och vi såg att det var Emil-dagen idag. Rusade direkt till datorn för att gratulera Emil. Grattis Emil!!!

Skickar massor med kramar till er!
//N

Vibbe sa...

Tänker på er
Kram
Vibbe

Anonym sa...

Älskade Lotta!
Jag tänker på er hela tiden.

Jag hoppas att Emil blev glad för grodan och att ni kunde släppa iväg ballongerna.

Ringer på söndag. Kram Anna, Krille och Li

Anonym sa...

Tänker på er en dag som denna! Hoppas ni haft en bra dag ...många kramar Malin, kram till killarna från Casper (en extra till Emil i dag såklart )

Anonym sa...

Åh fina vännen! Tänker så ofta på dig och pojkarna, orden fattas mig idag men jag önskar att Fredriks trettiofemårsdag ändå är en dag som ni bevarar i minnet! Jag ringer dig imorgon gumman!

Kram

Camillas blogg sa...

Jag tänker på er varje dag! Livet är verkligen orättvist!
Hoppas ni kunde släppa upp ballongerna!
Grattis till Emil på Emildagen!

Många kramar till dig!

Camilla

Malin sa...

Tänker på dig och pojkarna var dag.

Kramar

Malin

Gitte sa...

Hej kära du.... Så vackert o fint med ballongerna.... det blev ju uppehåll så jag kan se dom sväva uppåt i skyn och pojkarna som följer dom så långt de kan se dom....
Och starkt att höra att ni även i denna sorg kan hitta glädjen över Emils dagen o att han fick sin groda.. Jag undrar om han inte kommer behålla både den nya o den gamla? KRAM till er ...

Anki sa...

Åh Lotta det går inte många timmar emellan under dagarna då jag tänker på er.

Vilken fin handling och idé med ballongerna! Åh så på Ales stenar där känns det nära till himmelen, en underbar plats om än ni inte kom dit idag.

Vill bara krama om dig massor!
Grattis Emil på namnsdagen!

Livets prövningar är många men ur dem går vi stärkta oftast!

KRAM Anki

Anonym sa...

Tänker på er väldigt mycket.
Grattis Emil på namnsdagen.

Många Kramar från oss
Diana, Ebba och Linus

Anonym sa...

Va gulligt med ballongerna, hoppas det gick att sända iväg dem... Fredrik tar nog emot dom där uppe, tror jag.
Grattis Emil på namnsdagen, jag har ju också en namnsdagskille här i dag.
Kramar från Helena, Emil och Pontus.

Anonym sa...

Hoppas ni fick lite uppehåll i regnet så att killarna kunde släppa upp ballongerna, så bra med något konkret att skicka upp till pappa för dem! Tänker så mycket på er! Grattis lite sent till Emil också!
Kram, Sandra

VeronikaP sa...

Jag vill bara skicka en tanke till er. Livet är förunderligt och orättvist!
Glöm inte bort dig själv i allt som händer.
Hoppas att ni får/fått upp teckningarna till Fredrik en annan dag.

Unknown sa...

Hej!
Jag tänker på dig och din familj i denna obegripliga situation. Klart att Fredrik får ballongerna, öppnar dem försiktigt och blir glad över de fina teckningarna. Klart att det är så!
Kram Katarina