söndag, mars 18, 2007

Ute i vårsolen...

... har vi varit i veckan som gått.

Det har blivit skogspromenader med barnen och vänner och det har blivit skogspromenerande för bara mig och maken - sååå skönt!
En dag var vi stan och shoppade lite och passade på att äta lunch på stan bara vi två, det har vi inte gjort på evigheter.
Jag har ju varit sjukskriven och maken åkte ju på en ännu värre ögoninflammation i andra öga så han kunde inte jobba på flera dagar pga att hans arbetsmiljö inte är så snäll mot ömma ögon och att han behöver perfekt syn för att inte riskera skador.

I fredags var vi hemma allihop och passade på att köra ut till havet!
Underbart!
Det var lite kyligt i vinden men i lä så värmdes man av solen som gassade.
Pågarna var som i himmelriket, de hoppade, sprang och skrattade, samlade stenar och pinnar och kastade i havet, rullade i sanden och bara njöt!
A la sig till och med ner på rygg i vattenbrynet och lät vågorna skölja över halva honom!
(Tack för allväderskläder och stövlar!)
E hittade en tom snusdosa som han använde till att hämta grus i och sen springa och tömma i havet, fram och tillbaka!

Efter en timme var maken och jag stelfrusna, men pojkarna ville INTE hem, de hade alldeles för roligt!
Så självkllart fick de leka en liten stund till, och vi bestämde oss för att göra om det oftare!

Jag bjuder på lite bilder idag!


Tussilago jag hittade på en av skogspromenaderna!


Spegelblank sjö i skogen


Mina 3 killar!


Vågsvall

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det. Blir så avundsjuk när jag ser bilderna från havet. Är uppvuxen vid havet å längtar tillbaka till det. Bor lite för långt i från det nu, bara nära en stor sjö. Inte lika härligt.

fialoppan sa...

Vilken fin blogg du har! Vet inte riktigt hur jag hamnade här, men jag kommer säkert hit igen!
Jag undrar hur du gjorde för att få in besöksstatistiken??

Anonym sa...

fialoppan!
Alltid trevligt med nya besökare!
Klicka på besökssiffrorna så hamnar du på sidan jag hämtat räknaren på!

Anonym sa...

Härliga bilder, hoppas att sol och värme och lugn och ro är det som din kropp och själ behöver!
Kram