torsdag, mars 08, 2007

Blodbad

Nja, kanske inte riktigt blodbad, men i några sekunder var det så det såg ut i alla fall - A hade hela ena sidan av ansiktet och handen täckta i blod som droppade ner på mig och på golvet!

Min lilla oturskille har gjort det igen - den här gången hade vi musik på hög volym och busarna dansade i sitt rum medan jag städade detsamma, dansen bestod mest av snurr-snurr-snurr trots tillsägelser om försiktighet så till slut blev A så snurrig att han trillade och slog kindbenet rakt i kanten på sängen!

Han vrålade, blodet forsade och jag skrek på maken genom oljudet från stereon...

Men när jag väl fått blodflödet att avstanna så visade det sig "bara" vara ett litet jack som var ca 1 cm långt och en 3-4 mm brett.
Vi hade ingen sårtejp hemma (Apoteket nästa i morgon så att det finns hemma till nästa gång...) så maken satte på ett tjusigt Skalmanplåster.

Efter gonattsagan sa A stolt:
"Jag har fått plåster av pappa! Vad gjorde du, mamma?"
Lite stött sa jag: Jag kramade dig, jag tröstade dig, jag tvättade dig...
"Ja, du torkade av blodet, men jag fick plåster av pappa."

2 kommentarer:

Nemi sa...

Usch då, stackars liten! F & T har också dansat genom att snurrat en massa här hemma ikväll. Man ser ju tydligt att de blir påverkade av snurret så de ramlar hela tiden. Men det var på öppen golvyta, så tack och lov ramlade de bara på golvet...

Jo, angående det där med plåstret... Det är alldeles tydligt att man måste satsa på de viktigaste sakerna om man ska bli mest populär... ;-) Kram!

Jonna sa...

Otäckt, men så skönt att det inte var så illa som det såg ut.

Dansa = snurra runt... Ja det görs ofta här hemma också. Bara väntar på den dagen de slår sig ordenligt. Försöker säga till dem att de måste byta håll efter en stund.
Kram Jonna