onsdag, januari 24, 2007

Simulant

I går kväll fick E höra att jag och A spelat de nya spelen när han var hemma med mig igår.
Självklart ville han oxå spela men det var läggdags så jag förklarade att vi kunde spela i morgon när de kom hem från dagis.
Han nöjde sig med det och somnade.

I morse vaknade han tidigt, jag hörde honom prata för sig själv och gick in, då sa han:
"Lille Vasstand har varit här."
Jaså?
"Men han har gått hem till sin mamma och pappa nu."
Sötnosen hade drömt om nya filmen!

Sen klev han ur sängen, tittade på spelen i bokhyllan och sa:
"Mamma, jag har "fever", jag får vara hemma med dig idag."

Sicken liten rackare, precis fyllda 3 och hittar redan på historier för att få som han vill!

5 kommentarer:

Jonna sa...

Det skall börjas i tid :-).
Kram

C sa...

Japp, de vet precis hur det funkar.
N är en mästersimmo!
Det är ingen som kan beskylla dem för att inte vara smarta och uträknande!
Vi ligger stget efter, L - hela tiden. ;-)

Anonym sa...

Vilken buse! Jag har också en simultant här hemma. "låtsas-host, host" = T tycker att hon MÅSTE ha hostmedicin. Eller känner på sin rygg, säger T jättevarm, T suk. Men hon har inte kommit lika långt som E och kommit på att man kan utnyttja det att vara hemma från dagis en dag och mysa med lilla mamsen. Vill bara få chansen att få ensamrätt på mammas knä och få gosa en liten stund. ;-) Kram!

A L V A S - P A P P A ! sa...

haha, vad roligt. Måste vara svårt att hantera. Hur säger man nej???

Anonym sa...

Ja du det är klart de kör en rövare... går det så går det...
Kram