söndag, januari 14, 2007

Facit

Fyra sanningar och en lögn var det ja:

1. Jag har åkt på bussresa genom Danmark till Tyskland och hem igen utan pass - innan vi gick med i EU.

SANT! När vi hoppat på bussen i Landskrona gjorde vi en sista check på att alla fått allting med sig - nej, jag hade inte passet med... Jag ville inte missa resan och hoppades på att kunna lura mig genom tullen utan att visa passet. Det funkade!

2. Jag har bakfull vaknat framför ett japanskt TV-team, med rullande kameror riktade mot mig, i en säng på ett vandrarhemsrum i Stockholm.

SANT, skrämmande nog. Jag har ingen aning om mitt bakfulla snarkande och uppvaknande visats på japansk teve eller inte... Eller hur de kom in på vårt rum!

3. Jag har kört över min pappas fot och sen backat över den igen för att fråga varför han skrek.

SANT, oturligt nog för pappa...

4. Jag har vistats illegalt i USA i 10 månader och fick därför inte besöka USA igen på 5 år efteråt.

FALSKT att jag inte fick komma tillbaka, det var den hotande påföljden för mitt brott, men de kollade inte så noga i passkontrollen, antagligen för att jag såg så svensk ut och för att jag var på väg ut ur USA.
SANT att jag vistats där illegalt i 10 mån, mitt visum var ogiltigt efter att jag lämnade skitorganisationen EF efter en månad i USA och skaffade mig ett au pair jobb privat.

5. Jag är allergisk mot förkylningar och reagerar med snuva.

SANT, jag är i princip konstant snuvig eftersom jag aldrig orkar gå till läkaren och få utskrivet ny nässpray.

GRATTIS pi, c och zara!
Om ni hade helt rätt eller inte, kan ni väl berätta?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gissade mest så jag kan inte kommentera mitt svar :o)
Kram