torsdag, januari 11, 2007

Fyra sanningar och en lögn

Efter inspiration av Tvillingmamma funderar och Zara så kommer här mina fem påståenden, fyra är sanna och ett är mer eller mindre lögn!
Vilket påstående är helt eller delvis påhittat?

1. Jag har åkt på bussresa genom Danmark till Tyskland och hem igen utan pass - innan vi gick med i EU.

2. Jag har bakfull vaknat framför ett japanskt TV-team, med rullande kameror riktade mot mig, i en säng på ett vandrarhemsrum i Stockholm.

3. Jag har kört över min pappas fot och sen backat över den igen för att fråga varför han skrek.

4. Jag har vistats illegalt i USA i 10 månader och fick därför inte besöka USA igen på 5 år efteråt.

5. Jag är allergisk mot förkylningar och reagerar med snuva.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hummmm... Det här var verkligen klurigt...
Du har ju varit ute å rest en del har jag förstått å då kan man vara med om det mesta, så nr 1 och 4 är sant. Att du vaknat bakfull på ett vandrarhem i S-holm, tvivlar jag inte heller på.
Så då står det mellan nr 3 och 5.
Nr 3 låter så hemskt för din pappa men jag tror ändå att nr 5 är falskt.

Pia sa...

Jag tror 4:an är falsk, de andra var bara så roliga (kanske inte så kul för din pappa) så det vore kul om de var sanna :-D!

Anonym sa...

Jag tror på fyran för jag vet att du kört över din pappas fot och jag är också allergisk mot förkylningar och reagerar med samma symptom.

Anonym sa...

hmmm, jag tror att 5 är falsk. Den låter konstig.
/E

Anonym sa...

Jag gissar också på 4... men har ingen aning!
Kram

Anonym sa...

Hello, idag är jag ute och kollar om det finns andra tvillingmammor som bloggar. Det gör det minsann. Ha en bra dag.

Jonna sa...

1 eller 4. Hmm. Bestämmer mig för 1 eftersom de flesta tycker nr 4, bara för att vara motsägare.