onsdag, januari 03, 2007

Bloggfrågor 2006

1.Hur länge har du bloggat?

Sedan 2004 har jag skrivit dagbok på nätet, det var innan jag visste att det fanns något som hette blogg, som var precis samma sak!

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?
Jag hade ingen bild av bloggare, jag insåg ju att jag själv varit det länge utan att veta om det.


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Tvillingmamma funderar

4. Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg?
De är små skatter, eftersom jag i början bara skrev om de verkligt stora sakerna som hänt.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?
Ca 5 bloggar besöks minst en gång om dagen

6. Hur många procent av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar (som t.ex. teknik- eller modebloggar och politiska bloggar)?
Jag läser bara dagboksbloggar.

7. Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om.
Kommer inte på någon

8. Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om.
Tvillingmamma C har jag mycket gemensamt med, samtidigt som vi är totalt olika på vissa sätt!

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker det är roligt att följa bloggen då och då.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag tror det, jag försöker vara jag!

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg? I så fall: tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, gränsen tänjs med ett litet foto här och där ibland.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till det.
Saker som är för privata och som lämnar ut andra än mig själv skriver jag inte om.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?
Till viss del, det är ju alltid roligt med bekräftan, men jag fortsätter skriva ändå eftersom det roar mig själv.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej och ja.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Hur var det?
Nej

16. Kan det vara ”skadligt” att blogga?
Inte om man står för det man skriver och undviker att lämna ut andra människor.

17. Har du blivit sårad av någonting som skrivits till eller om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Hur har du hanterat detta i så fall?
Nej.

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej, jag tänker efter före.

19. Har ditt bloggande några nackdelar?
Vanebildande?

20. Bloggar du om två år? I så fall: är ditt bloggande annorlunda då?
Det gör jag nog, men kanske lite mer sällan.

21. Har bloggarna någon inverkan på vår kultur?
Ja, var människa kan göra sig hörd - mer eller mindre.

22. Vad har bloggskrivandet betytt för dig?
Utlopp för mitt skrivarintresse, bekräftelse och kontakt med nya människor.

23. Vad har bloggläsandet betytt för dig?
Underhållning, bekräftelse, vänskap.

24. Bolla vidare till 15 andra bloggare
Eller vem som helst som vill svara.

2 kommentarer:

C sa...

Läst och begrundat.
Vad roligt med skuggbilden. Jag scrappade en likadan fast på vår familj igår kväll.

Anonym sa...

Har du inte sett skuggbilden där innan?!
Den har suttit där i princip sedan jag startade bloggen! ;-)

Fotot togs dagen efter As vådliga soffdykning som slutade med ambulans och akuten i sept 2005.