fredag, juli 28, 2006

Jag, L

L heter jag, snart 33 år gammal.
Född och uppvuxen i Skåne, men har förstört min fina dialekt med fel umgänge (allt för många upplänningar) och boende i andra orter...
Skrivglad, förvirrad, kräsen vad gäller mat - tro det eller ej , oftast glad, lugn som en filbunke för det mesta, klumpig, barnslig, noggrann, pålitlig och möjligen lite knäpp.

Gift med F, min stora kärlek.
En händig, macho, sexig, fåfäng, temperamentsfull skåning som kan driva mig till vansinne ibland.
Träffades maj -97, flyttade ihop nästan direkt, förlovade oss okt -97, slängde p-piller 1 jan -98, gifte oss maj -02, blev gravida bröllopsdagen -03, blev tvillingföräldrar jan -04!

E och A heter de, våra mirakel.
Världens finaste pågar, förstås!
Fulla med bus och skratt, blandat med trots och syskongnabb, små huliganer!
Men väldigt duktiga och rediga, snälla och glada för det mesta, älskar att pussas och kramas.

Jag är förskollärare sen 2000, har innan dess hunnit med arbeten som barnvakt (åt bla enäggstvillingar!), jordgubbsplockare, verkstadsarbetare, kontorist på verkstad och resebyrå, kolloledare, fritidsledare, au pair, utesäljare, bensinmacksbiträde i 4 år samtidigt som jag pluggat data, engelska, marknadsföring och förskollärarlinjen.
Älskar böcker, har alltid läst massor, har så smått hittat tid till det igen när pågarna blivit äldre.
Scrapbooking har blivit min största hobby, jag fastnade i scrapträsket efter första LOn...
Älskar trädgården och blommor, så länge jag slipper plocka ogräs...
Heminredning är ett annat intresse, som dock blivit hopplöst bortprioriterat - vårt radhus sen nov -05 skriker snart desperat efter bla nya tapeter och tavlor (tex så bor pågarna fortfarande i ett rosa rum med nallebård...).

Jepp, det var väl ungefär så.
Mycket nämnt, mycket glömt - antagligen.

Inga kommentarer: