fredag, juli 14, 2006

Ocean City

Läste i en blogg ett åsk- o blixtminne som verkligen var levande, det var nästan som att sitta där!

Jag har ett eget sådant, åsk- o blixtminne alltså.

"USA, Ocean City på Östkusten, natt, ensam på balkong, tittar ut över havet där blixtarna dansar en mäktig dans.
Jag har inte träffat min familj på 2 månader, jag har 10 månader kvar tills jag får göra det, jag trivs inte med människorna jag bor hos.

Jag är oändligt liten i en oändligt stor värld.

Men på något vis gör synen mig ändå trygg, jag njuter av att sitta där jag sitter, tittar fascinerat på naturens skådespel över det mäktiga havet - på andra sidan vattnet finns min familj, undrar om de tänker på mig just nu?"

Vad jag inte visste då, var att livet var på väg att förändras, bara kort tid efter flyttade jag och sedan började ett av de bästa åren i mitt liv!

Inga kommentarer: