måndag, juli 27, 2009

Turning Torso

Jag skäms nästan för att säga det, men idag var första gången jag var vid Turning Torso!
Visst har man sett den när man varit i stan, och jag har ju varit vid Mässan precis intill, men varit ända framme vid den har jag inte förr.
Så det ändrade vi på idag, jag och pågarna tog bussen till storstan och Turning Torso - jag lockades av Torson själv och de av lekplatsen jag berättade fanns intill.

Vi hoppade av bussen precis vid Torson och sen gick vi, och gick, och gick, vi gick ut till havet, vi gick längs hela Västra Hamnen, ingen lekplats någonstans...





Killarna lekte och hade roligt under tiden, men frågade hela tiden efter lekplatsen.







Vi gick tillbaka mot Torson, fortfarande ingen lekplats.
Pågarna var jättebesvikna: "Mamma, datorn ljög nog för dig!"





Nåja, vi gick till busshållplatsen för att åka tillbaka mot stan.
Och där!
Där bakom en höjd anar jag något som kan vara en lekplats!
Där var den ju!
Alldeles innan Torson, vi har åkt bussen förbi den utan att se den!

Jag vill lova att det var två överlyckliga killar som rusade mot lekplatsen!







Visst är det coolt hur Torson reflekteras i glasbyggnaden?

7 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, vilka härliga bilder Lotta! Tycker allt att killarna ser lite buttra ut innan ni hittade lekplatsen. ;-) Men den såg ju ut att vara värd att leta efter!
Kram, Sandra

Gitte sa...

Ja.... jag har precis gjort samma sak... vi gick o gick.. o den ligger lite o gömmer sig... men det var kanske ngt fint dom minns under sin promenad får vi hoppas... kram gitte

Tvillingmamma Lotta sa...

Haha, nej, Sandra - de ser inte buttra ut - de ser COOLA ut...
Det är väldigt viktigt att vara COOL...
*fniss*

Linda sa...

Hej!
Har ju dig och några andra bloggar som jag följer genom www.bloglovin.com och idag var det en annan blogg som tipsade om en lekplats i Malmö.
Så jag tänkte på dig och dina pojkar, kanske har ni redan varit där men här kommer iaf tipset.
http://husnr8.blogg.se/2009/july/picknick-i-det-grona.html

Karin sa...

Hej. Jag var i Malmö förra veckan (en övernattning), då var vi ner i Västra hamnen vid Turning torso. Jag bara älskar det stället, det är så himla mysigt allting där.

Och du, vilken tur att ni hittade på lekparken ni sökte, kan tänka mig dina fina gossar blev glada då.

Kram

Tvillingmamma Lotta sa...

Tack för tipset, Linda - den såg jätterolig ut!

Carina (62CarinaZ) sa...

Den lekplatsen älskar Sebastian o Romeo oxo.

Har många fina bilder därifrån.
Kram
Carina