lördag, april 12, 2008

Trött mamma

Jag var jättetrött i morse och är van vid att få "sovmorgon" om lördagar, då F går ned med pojkarna. (Jag gör detsamma för honom på söndagar)
Efter att ha somnat om efter en stund på pojkarna sovrumsgolv kvart över fem i morse så var jag inte helt vaken när E ropade:
"Mamma, jag är färdig!"
"Mmmm..." sa jag.
En minut senare:
"Mamma!"
"Mmmmm.." sa jag lite surare.
Två minuter senare:
"Mamma, när kommer du?"
"Om en timme!" säger jag surt och somnar om, antagligen tror jag att han är på sitt rum och vill visa nåt...

Nu pallar sig F upp ur soffan därnere, dit han gått för att han hade för ont i ryggen för att ligga kvar i sängen tidigare.
Han tycker lite synd om vår son.
När han kommer in på toa sitter E där lugnt och säger:
"Mamma kommer om en timme!"

*asg*

3 kommentarer:

Gitte sa...

fniss känner igen detta.... man somnar på golv ,soffa,barnens säng o är så trött, ibland har man vandrat en hel mil känns det som på nätterna, nu kan jag ju säga att detta gör jag inte längre... så en liten tröst det går över om sådär .... ett antal år..

Lena sa...

Jodååå svarat utan att riktigt ha koll på läget har man gjort många gånger senast var ett mumlande som jag utbrast ifrån köket. som resulterade i att jag gav dottern lov att gå ner till videobutiken och handla godis med kompisen.
Och jag var klarvaken skall jag kanske påpeka !!!!

kattiiiiss sa...

Stackars liten *hihi* Tur att F kom till undsättning. Känner igen det där med tröttheten, speciellt nu.. Kram!