torsdag, april 03, 2008

Dags för VAB

Jaha, då var det dags igen.
Det är inte länge i taget de är friska nu känns det som.
Undrar om det beror på den dåliga vintern, att alla baciller frodas istället för att frysa ihjäl?

A somnade i soffan efter förskolan igår.
Jag väckte honom lagom för att han skulle hinna vakna till middagen.
Han gick knapt att väcka först, och när han väl vaknat gjorde han inte annat än grät.
F och E började äta utan oss och jag försökte trösta A.
Han kändes lite varm.
Till slut sa han att jag kunde gå och äta, men han ville inte ha något.

3 minuter senare stod han och grät i hallen och skakade och ville ha hjälp med byxknappen.
Jag hjälpte honom och följde med in på toa eftersom han var så ledsen.
Nu var han jättevarm!
Jepp, feber...

Igår hade jag lovat honom att vi skulle baka chokladbollar idag och det kom han förstås ihåg.
Eftersom han mådde så dåligt sa vi att F och E fick gå upp däruppe så skulle jag och A göra en överraskning åt dem.
Allt för att undvika onödiga konflikter och tårar från sjuklingen...

F hade använt stora skålen till maten så jag fick diska den först.
Först skvätte jag vatten över halva köket: "Mamma, varför häller du vatten på golvet? Det får man inte göra!"
Sen skulle jag va tidseffektiv och bara "skaka" av vattnet från skålen istället för att torka den, skålen for givetvis iväg iväg över golvet...
A skrattade högt och utropade: "Mamma, nu mår jag bra igen! Du fick mig att må bra när du gjorde så tokiga saker!"

Man gör väl allt för sina barn?!
*säger jag och låtsas att det inte var ren klumpighet*

Inga kommentarer: