torsdag, april 03, 2008

Hjärtattack (nästan i alla fall)

Jag satt i godan ro vid datorn och pojkarna lekte på sitt rum.
Plötsligt hörs en jäkla smäll av något som trillar.
Det blir knäpptyst.
Sen: GALLSKRIK!

I rummet ligger deras stora byrå framåtvält, med As fot fastklämd i översta lådan och A platt på rygg, gallskrikandes.

Tack vare alla gosedjur de slängt på golvet ligger den inte platt mot golvet utan lite "lutad".
Jag tar tag i byrån och lyfter samtidigt som jag tar loss As fot.
Innan jag hinner tänka på att ställa upp byrån helt hör jag en till som skriker, dämpat.

Jodå, när jag rest byrån upp helt så ligger E ihoptryckt inne i nedersta byrålådan!
"Mamma, jag vill inte vara där inne!" sa han när jag tog upp honom.

Sen satt vi golvet alla tre, skakandes i kroppen alla tre...
De fick en massa kramar och pussar och förmanande ord, och åkte raka vägen i säng trots att klockan inte ens blivit 18.
Jag hoppas att deras egen chock, mina ord och sänggåendet räcker för att de inte ska göra om det...

6 kommentarer:

Jonna sa...

Usch, vilken tur att det gick så bra. Men förlåt, jag kunde inte låta bli att skratta lite över att E satt i byrålådan.

Ha en trevlig helg.

Kram

Anonym sa...

Ingen fara, Jonna! Jag satt själv och bubblade av skratt mellan förmaningarna...
Och jag asgarvade när jag skulle berätta det för F!
Trevlig helg!
Kram

Gitte sa...

ja herregud vad de kan hitta på underverken!! Men du hur stor byrålåda har du ? Jag menar barnen börjar väl bli stora!!?? Och vilken tur att det inte blev värre, kan oxå förstå att du även fnissa inombords..

Anonym sa...

Jodå, Gitte, de börjar bli stora! Men mest på längden! Han låg ihopkrupen och fick plats utan problem.
Och byrån är inte jättestor det är serien Robin från IKEA, den blåa med 3 lådor...

Anonym sa...

Vilken tur at det inte hände något. Jag kan också bara le åt i E lådan.
Kram

Lena sa...

Vilka påhittiga pojkar du har.
Du är också duktig på att hitta på saker,som att skicka in layouter till scrappbooking tidningen.Dom där knapparna du använde i mars/april nr blev jag lite sugen på.