tisdag, juni 01, 2010

Snart skoldags

Ikväll var jag på föräldramöte på pågarnas blivande skola.
Fattar ni?
SKOLA!
Mina små bebisar ska börja skolan!

Jo, jag vet.
De ÄR inga bebisar längre...
Stora killar har de blivit.
Duktiga killar som gör sin mamma stolt varenda dag.

Emil och jag var förresten i storstan idag och handlade målarfärg.
Emil valde färg till sin fondvägg i sitt nya rum - ja, fondvägg kanske är ute, men det bryr inte vi oss om!
Greek Feeling heter den, och ja, den är alltså blå, jag tror det blir jättesnyggt.
Själv velade jag fram och tillbaka mellan beige toner och gröna toner för att täcka den knallröda fondväggen i mitt blivande sovrum.
Det slutade dock med att jag valde Carlssonvit - samma färg som på resten av väggarna i rummet och i hela huset.

Ja, vi har alltså inlett Projekt Room Swap!
Emil flyttar in i det lilla sovrummet som idag är mitt scraprum.
Han är helnöjd trots rummets pyttelilla storlek - för där finns ju "Det hemliga rummet", dvs husets enda klädkammare.
Och jag flyttar in i Emils sovrum, som är huset största sovrum.
Kvar blir "allrummet" som idag fungerar som mitt sovrum, och där ska alltså min scraphörna vara och pågarnas spelhörna för Wii och Playstation 2.
Här kommer att bli mycket golvyta så bilbanor och tågbanor får flytta ut här med.

Så nu ska här plockas ner hyllor, spacklas, målas och flyttas möbler.
Jag är verkligen sååå bra på att verkligen vila upp mig och ta det lugnt som jag ska...
Nej då, oroa er inte, jag kommer inte att göra för mycket.
Det får ta sin tid.
Och jag har både familj och vänner att muta med god mat och god dricka. ;-)
Utom A då, jag nöjer mig med ditt trevliga sällskap, vännen!
We both know why! ;-)

Inga kommentarer: