tisdag, januari 24, 2012

Plastik igen

Igår var det dags igen.
Min lårplastik som jag gjorde för ca 13 månader sen blev ju inte helt bra.
Det var för mycket skinn kvar efter op.
Så nu har de tagit bort lite till!

Jag var på plats kl 11 och fick inkopplat dropp direkt eftersom jag redan var på väg in i ett ordentligt blodsockerfall, jag var svag och darrade rejält redan.
Sedan fick jag vänta, och vänta, kollade Facebook och läste en bok under tiden.
Narkosläkaren kom och pratade med mig, och kirurgen kom och ritade på mig.
Kl 14 ungefär var det äntligen dags!

Jag kom in i op-rummet och fick ställa mig naken mitt på golvet där jag tvättades av med bomullstussar indräkta i iskall bakteriedödande vätska.
Sen upp på bordet där jag tejpades in i stora papperslakan och fick ett värmelakan som det pumpades in varmluft i.
Jag fick sömnmedel i armen och fick andas i en mask, bad Fredrik se till att allt gick bra och sen var det svart tills jag vaknade i min säng från tidigare idag igen!

Där dåsade jag av och till en stund innan jag vaknade till ordentligt.
Mådde förvånansvärt bra och vid 17.30 fick jag en tjusig ostmacka, några vindruvor och en kopp the.
Sällan har mat smakat så gott!
Jag fick hjälp in på toa, fick förhållningsorder och lite morfintabletter med mig hem.
Sen fick jag hjälp att klä på mig samtidigt som undersköterskan bad om råd om att hantera trotsig 2-åring.
Sen fick jag hjälp ut i väntrummet där mamma och mina två pågar väntade på mig!

Och nu har jag alltså varit hemma hela kvällen, och måste säga att jag mår mycket bättre än jag trodde!
Största problemet är att gå upp för trappan så det gör jag inte fler gånger idag utan sover i soffan där jag oxå kan sova med benen i högläge lite lättare.
Och nu när morfintabletten är tagen är det dags för just det - sova!
Klockan ringer 6.30, då det är dags att få pågarna redo för skolan.
För första gången ska de gå till skolan själva, och gå själva hem från fritids igen!
Mina stora killar!

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Anonym sa...

HeJ! Skönt att det nu ordnade sig med plastiken och att du mår bra.
Och så stora killarna blivit, tiden går...fort, fort.
Kram jecca m melvin o tindra (och nu en liten oskar oxå)

Karin sa...

Hej! Går det bra att hålla vikten för dig? Har läst att det kan vara lite olika för gbp-opererade. Och har du blivit"beroende" av något efter din operation? Har läst att det också är vanligt.
Kram

Tvillingmamma Lotta sa...

Hej Jecca! Ja, tiden går så fort, så fort! Åh, en liten till?! Grattis! Kram Lotta

Hej Karin!
Ja, numera måste jag ju tänka på vad jag äter för att inte börja gå upp i vikt. Men det går bra, jag ligger stadigt runt 80 kilo sen 2 år.
Nej, jag tycker inte att jag fått något annat beroende, jag äter ju vad jag vill, men i mindre mängder. Kram Lotta

Karin sa...

Härligt Lotta att operationen blev så lyckad för dig =)
Man läser om så många som mår dåligt efter operationen =/
Kram

Anna sa...

Åh låter som en läskig op, men vad skönt att allt har gått bra efteråt.

Vinterkramen Anna

Nettan sa...

Vad skönt att du fick ornatd med plastiken och att det förhoppningsvis blir bra nu!

Tänker på dig vännen och vi kanske ska hitta tid för en träff snart? Länge sedan sist!

Kramar

Nettan

Ps: Du har fått en award inne hos mig, dela gärna med dig till dina favoriter!