tisdag, mars 01, 2011

Jodå, jag är här!

Jag är faktiskt kvar, även om bloggen är sorgligt underprioriterad.
Jag ska försöka bättra mig, jag lovar!

Vad händer då?
Just nu är jag hemma för vård av barn.
Axel började i fredags med jätteont i magen, och sen har det varit av och till hela helgen, och under gårdagen.
Det händer just inte så mycket, utan mest bara ont i magen.
Men det verkar ha gått över, idag har han inte klagat alls.

Emil är också hemma idag, mest för att han så gärna ville.
Han börjar dock bli förkyld och hade lite högre temp än normalt i morse när han ville bli tempad.
Det ville han igår kväll med, bli tempad i örat alltså.
Han var trött och gnällig och ville inget hellre än att vara sjuk och få vara hemma med oss idag.
Jag gick med på att ta tempen på honom och när den visade på normala 37,2 blev han så besviken att han bara skrek:
Men åååååh, varför kan jag aldrig få feber?!

Annars så har helgen varit mysig, i fredags blev det Kinarestaurangen i byn igen.
Förra lördan var vi där med pågarna farmor och bonusfarfar, och i fredags var vi där med bästa vännerna A & J, lilla T och A:s kompis från England.
Axel hade ju mått bra under dagen i skolan, men nu låg han mest i mitt knä på restaurangen och åt knappt nånting - inte alls sig lik.

På lördan hade han fortfarande ont, men det var bättre så vi for iväg på det planerade 55+5=60-årskalaset hos mamma och pappa.
Väldigt trevligt tills jag somnade i gästrummet (där jag för övrigt skulle sova, bara lite senare) - kvällen bjöd på lite för mycket vin och sen en stor tårtbit på det, en rejäl dumpning blev resultatet och jag somnade som en stock!

Dagen efter så åkte vi till lilla mormor som nyligen flyttat in på äldrevårdsboende, eller vad det nu heter nu för tiden.
Hon har fått en jättefin liten "lägenhet" och såg ut att trivas bra.
På sista tiden har hon blivit så himla snurrig, glömsk och orolig, det är inte klokt vad fort det gått.
Men här får hon det bra.

1 kommentar:

Loka sa...

Hej hittade dig hos Stinas kryp in och blev jättenyfiken när det stod att du var tvillingmamma!
Mina tvillingpojkar har precis fyllt 10 år och det är kul att råka på en till tvillingmamma.

Hoppas att Axel mår bättre i magen.
Känner igen det där med att "brorsan" också vill vara sjuk "ler"

Sköt om Er alla, kommer tillbaka hit igen
Kram