torsdag, mars 31, 2011

Back on track

Jepp, så är det, nu har jag varit tillbaka på jobb en vecka och pågarna i skolan.
Två veckor exakt blev det hemma, helt galet - det har inte hänt sedan de hade vattkoppor när de var 14 månader gamla.
Axel hade mer eller mindre feber i 10 dygn och Emil i 7 dygn.
Men nu är vi friska igen.
Det har märkts på dem att de varit så dåliga, det har verkligen tagit hela den här veckan för dem att hämta ikapp och bli riktigt bra igen.
Axel tappade 3 kilo i vikt - det är tur att han hade att ta av!
Emil som var smalare till att börja med tappade bara 1 kilo som tur var.
Men nu orkar de till och med med träningen igen, i tisdags var det mycket jobbigare för dem.

Annars händer det inte så mycket just nu.
Min kurs i scrapbooking på ABF är i full gång, det är riktigt roligt.
Innan har jag ju bara hållt kortkurser så det är få kul att göra det här med.
Sista gången ska de få prova på lite alter och den fina gå-bort-presentasken, eftersom de var nyfikna även på sånt.

3 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Skönt att ni är friska igen Lotta. Här har magsjukan också avtagit.
Hoppas att jag och Lukas klarar oss.

Kram på er

Tvillingmamma Lotta sa...

Jag håller tummarna för det!
kram

mammaxtre sa...

Åh så härligt att pojkarna är friska nu och att allt blir som vanligt igen.

Ha en fin lördag