tisdag, mars 22, 2011

Skiftbyte i sjukstugan

Jepp, det har blivit skiftbyte i sjukstugan.
Emil fick ju feber även han i torsdags, och bägge två hade hög feber i fredags.
VI var på vårdcentralen i fredagseftermiddag och fick tagit ett stick i fingret på Axel och kollat syresättning och puls (som bägge var bra).
Normal sänka förstås - så det var "bara" ett virus.
Blev han sämre under helgen skulle vi åka till jourläkarstationen, annars så skulle sköterskan ringa oss måndag morgon och kolla läget.

På lördan började bägge två dagen under 38 grader och jag körde och lämnade dem hos mormor och morfar, vilket var bestämt sen länge.
De lekte glatt med kusin R när jag körde hemåt igen.

Själv körde jag hemåt och gjorde mig snygg för kvällen.
Jepp, en länge efterlängtad kväll med finaste vännerna var äntligen här!
Middag och bowling på O´Learys på Entré i Malmö.
Supergod mat, fin bowlinghall - men urusel service.
Men vi hade förstås hur kul som helst ändå!

Söndag morgon gick jag upp tidigt, duschade, bytte om, bar ut mina scrapväskor i bilen och begav mig mot Skurup för att scrappa dagen lång med 20 andra härliga scraptokar!
Supergod mat igen, och väldigt trevligt sällskap!
En riktigt bra helg, som var välbehövd efter mer än en vecka hemma i sjukstugan!

Axel som varit feberfri hela dagen avslutade söndagen med att skutta runt i hela huset och ropa: "Det är så sköööönt att vara frisk!"
Emil var en bit över 39 grader och avslutade kvällen med att kräka upp middagen när mormor och morfar åkt hem.

Igår toppade han på 39,8 och idag var han uppe i 39,2 innan läggdags.
Näsan rinner hela tiden så han är alldeles röd under näsan och har så ont att jag får smörja med Silon.
Jag hoppas han får bli bra snart, stackarn.

Inga kommentarer: